Start contact links rondrit Economie&Werk

 

 

 

 

Wegens 'omstandigheden' wil de luchthavendirectie geen trafiekcijfers meer vrijgeven!

 

 


descent or crash in 2010?
 

 

 

in de marge:


jaaroverzicht vracht 2009

 

 

de -reeks
 sprookjes
het
luchthavencharter

 

 

Vracht april 2010 luchthaven Oostende
 

 

 

De grote reeds lang voorspelde “verrassing” is natuurlijk, dat de hoofdklant van de luchthaven, MK Airlines, haar activiteiten stopt, …volgens sommige hardnekkige optimisten slechts voorlopig. Haar laatste inkomende vlucht gebeurde op 9 april. Twee van haar vliegtuigen staan nu op de luchthaven te wachten op een onzeker lot.

 

De luchthavendirectie kan nog steeds de moed niet opbrengen, in tegenstelling tot alle redelijke luchthavens, maandresultaten vrij te geven: geen vracht- noch passagierscijfers. Bovenop deze onwil en de activiteitenstop van MK moest de luchthaven gedurende zes dagen sluiten wegens de vulkaanuitbarsting op IJsland, zodat een sluitende evaluatie voor de maand april moeilijk is.

 

Hoe dan ook, de tabellen hieronder geven een vergelijking in vrachtvluchten met voorgaande jaren en spreken boekdelen.

 

 

 

Eigen vluchten

 

Apr 07

Apr
08

Apr 09

Apr
10

A300

25 25 18 21

DC10/MD11

13 14 13 18

DC8

3 1 1 4

B747

48 26 20 6
IL-76 0 0 1 0

An124

1 0 0 0

An12

0 0 0 1

An26

2 0 0 1
Ander 0 0 0 0
Totaal 92 66 53 51

 

 

 

Transit

 

Apr 07

Apr
08

Apr 09

Apr
10

 USA

2

0

0

0

 Saudi/B747

8

11

4

0

 ACE/DC8

0

14

2

4

 VDA/An124

0

0

2

0

 Ander 0 0 0 1

 Totaal

10

25

8

5

 

 

 

Totaal

 

Apr 07

Apr
08

Apr 09

Apr
10

 Eigen

92 66 53 51

 Transit

10 25 8 5

 Totaal

102 91 61 56

 

 

 

 

De evolutie van vrachtvluchten sinds het begin van het lopend jaar wordt weergegeven in onderstaande tabellen.

 

Eigen Vracht

Transit

totaal

Jan 10

83

18

101

Feb 10

79

6

85

Mar 10

81

5

86

Apr 10

51

5

56

 

Transit

USA

Saudi

ACE/MAG

VDA

Ander

Tot

Jan 10

4

4

8

0

2

18

Feb 10

2

1

3

0

0

6

Mar 10

0

3

2

0

0

5

Apr 10

0

0

4

0

1

5


Uit de eerste vluchtgegevens van mei  lijkt, dat het vacuüm, achtergelaten door MK Airlines , althans gedeeltelijk wordt opgevuld door World Airlines in een poging voortaan per vlucht haar vracht efficiënter te verdelen over diverse bestemmingen. Ook blijkt dat in haar zoektocht naar ietwat meer acceptabele vrachtcijfers, de luchthavendirectie opnieuw de nachtelijke transitvluchten van Saudi Arabian Airlines heeft binnengehaald en dat weer met regelmaat beroep wordt gedaan op vluchten van stokoude roetspuwende Antonov-12  propellertoestellen.

In Grafieken:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Transfer vluchten gedaald tot  10 %

"Air Charter Express"
 &
"Meridian Airways"
+/- 50 procent militaire transfervluchten!
 

free web tracker