Start contact links rondrit Economie&Werk

 

 

 

 

 

 

 


2008 descent continues

 

 

in de marge:


jaaroverzicht vracht 2007
 

 

de -reeks
 sprookjes
het
luchthavencharter

 

 

Vracht augustus 2008 luchthaven Oostende
 


De tonnage bedroeg voor augustus 6.887 ton. Dat is zo'n 25% lager dan vorig jaar (9.135 ton).

 

Sinds de plotse neergang van MK Airlines half september vorig jaar en haar plaatsing onder curatele in juni, slaagt de luchthavendirectie er niet in het tij te keren. Egypt Air lijkt haar vluchten te beperken tot twee per week en wil voortaan haar luchtvracht, bestemd voor Engeland, rechtstreeks afleveren op Manston Airport. Gemini Air Cargo werd onlangs failliet verklaard. Haar vluchten worden nu waargenomen door Southern Air. Deze Amerikaanse maatschappij heeft al eens Chapter 11 moeten aanvragen, maar lijkt alsnog levensvatbaar na een fusie met een kleinere luchtvaartmaatschappij. MK Airlines zelf haalde slechts 27 vluchten tegenover 49 vorig jaar. Het aantal eigen vrachtvluchten daalde van 89 naar 62, terwijl 26 transitvluchten maar liefst 30% uitmaakten van het totale aantal vrachtvluchten.

.

 

 

 

 

 

Eigen vluchten

 

Aug 06

Aug 07

Aug 08

A300

17 11 10

DC10/MD11

0 18 8

DC8

8 2 3

B747

29 49 34
IL-76 0 0 0

An124

3 3 1

An12

1 5 6

An26

0 1 0
Ander 0 0 0
Totaal 58 89 62

 

Transit

 

Aug 06

Aug 07

Aug 08

 USA

0

0

0

 Saudi 26 11 12

 ACE/DC8

0

12

14

 Totaal

26

23

26

 

Totaal

 

Aug 06

Aug 07

Aug 08

 Eigen

58 89 62

 Transit

26 23 26

 Totaal

84 112

88

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bijna één op drie is een transitvlucht!

Bij "Air Charter Express" is dat meer dan 80%, en dit voor oorlogsdoeleinden!

Wordt Oostende weer een "niche" luchthaven voor (geheime) militaire transporten!?

free web tracker