Start contact links rondrit Economie&Werk

 

 

 

 

 

 

 


pre-stall conditions?

 

 

in de marge:


jaaroverzicht vracht 2008
Franšais: fret 2008
 

 

de -reeks
 sprookjes
het
luchthavencharter

 

 

Vracht januari 2009 luchthaven Oostende

 

De tonnage bedroeg voor januari 7.313 ton. Dat is 3,7% hoger dan vorig jaar (7.053 ton).

 

Is dit nu een teken van heropleving? De tabel hierna geeft antwoord. De score is ten opzichte van 2005, 2006 en 2007 respectievelijk -36,2%, -9,2%, -29,9% lager en ten opzichte van vorig jaar 3,7% hoger.

 

 

Jaar

2005

2006

2007

2008

Tonnage januari

11.457

8.053

10.432

7.053

Stijging/daling

-36,2%

-9,2%

-29,9%

+3,7%

 

Toch een keerpunt volgens hardnekkige optimisten, in de feiten gewoon een normale score tegenover een catastrofale 2008.

 

Het aantal vluchten is nagenoeg gelijk aan dat van 2008, althans wat betreft vliegtuigen met een laadvermogen van meer dan 40 ton. De algemene bezettingsgraad was bijgevolg iets hoger dan vorig jaar. Transitvluchten maakten 22% uit van het totale aantal.

 

 

Eigen vluchten

 

Jan 06

Jan 07

Jan 08

Jan 09

A300

28 46 37 37

DC10/MD11

3 12 14 14

DC8

4 5 2 1

B747

37 39 21 20
IL-76 0 0 0 0

An124

0 5 0 0

An12

3 4 0 0

An26

0 21 4 0
Ander 0 0 0 0
Totaal 75 132 78 72

 

 

Transit

 

Jan 06

Jan 07

Jan 08

Jan 09

 USA

0

0

0

0

 Saudi/B747

22

15

9

9

 ACE/DC8

0

0

13

9

VDA/An124

0

0

0

2

 Totaal

22

15

22

20

 

 

 

Totaal

 

Jan 06

Jan 07

Jan 08

Jan 09

 Eigen

75 132 78 72

 Transit

22 15 22 20

 Totaal

97 147 100 92

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iets meer dan 1 op 5 is een transitvlucht!

Bij "Air Charter Express" is dat 90%, en dit voor oorlogsdoeleinden!

Wordt Oostende weer een "niche" luchthaven voor (geheime) militaire transporten!?

free web tracker