Vracht juli 2007:
De totale vracht in juli bedroeg 9.372 ton tegenover
6.994 ton vorig jaar, een stijging van 34%. De stijging is opnieuw
vooral te danken aan MK Airlines en aan DAS Air Cargo.
De twee “nieuwkomers”, Mithras Air/ATMA
en Air Charter Express, alias Cargoplus Aviation (1),
telden respectievelijk 5 en 6 vluchten.
Inmiddels lijkt er op 8 augustus terug een “nieuwkomer”
te zijn geland: een vliegtuig van United International Airlines uit
Servië. De maatschappij is pas opgericht, maar kreeg nog geen IATA- noch
ICAO-code toegewezen. De nieuwe maatschappij bezit één enkel toestel,
een stokoude Antonov-12, YU-UIA (2)
en het toestel staat reeds onverwijld in Oostende “ter beschikking”,
zoals dat heet.
De herkomst van dat vliegtuig lijkt nog niet publiekelijk
prijsgegeven. Wij doen een gok. Het toestel is een ex-Air Sofia
Antonov-12, zoals de toestellen van Mithras/ATMA. Air Sofia die van de
Bulgaarse regering en de EU-Commissie vliegverbod kreeg binnen de EU
(3),
is vermoedelijk weer één van haar roetuitstotende Antonov-12 kwijt en de
Oostendse luchthaven is er weer één “rijker”!
Eigen
vluchten
|
Juli 05
|
Juli 06
|
Juli
07
|
A300 |
16 |
23 |
18 |
DC10 |
9 |
0 |
15 |
DC8 |
18 |
5 |
6 |
B747 |
28 |
30 |
49 |
IL-76 |
0 |
0 |
0 |
An124 |
1 |
1 |
2 |
An12 |
8 |
18 |
6 |
An26 |
2 |
0 |
1 |
Ander |
6 |
2 |
0 |
Totaal |
88 |
79 |
97 |
Transit
|
Juli
05
|
Juli 06
|
Juli
07
|
USA |
1 |
0 |
0 |
Saudi |
24 |
25 |
5 |
Totaal |
25 |
25 |
5 |
Totaal
|
Juli 05
|
Juli 06 |
Juli
07
|
Eigen |
88 |
79 |
97 |
Transit |
25 |
26 |
5 |
Totaal |
113 |
105 |
102 |
|
|