Start contact links rondrit Economie&Werk

 

 

 

 

Wegens 'omstandigheden' wil de luchthavendirectie geen trafiekcijfers meer vrijgeven!

 

 


descent or crash in 2010?
 

 

 

in de marge:


jaaroverzicht vracht 2009

 

 

de -reeks
 sprookjes
het
luchthavencharter

 

Vracht eerste halfjaar 2010 luchthaven Oostende

Het was tevergeefs wachten op de publicatie van de resultaten van het eerste halfjaar, wat toch een mooi gebaar zou zijn van transparantie. Bij de luchthavendirectie en dito politieke promotors worden echter transparantie en openheid naar de publieke opinie enkel nageleefd, als hen dat een pluim op hun hoed kan opleveren. Indien niet, worden de tongen ingeslikt.

 

Het vrachtcijfer voor het eerste halfjaar is echter gelekt: 33.494 ton, m.a.w. een daling met 16,4% tegenover 2009, op zich ook al een rampjaar.


Wie zei ook weer dat de luchthaven op een economische as ligt? Welke cijfers en vooruitzichten brouwde hoofdpromotor Johan Vande Lanotte, grootheidswaanzinzieke verzinselgoochelaar, ons weer voor? Indien er al ergens één realisatie applaus verdient, moet de luchthaven dan de kers zijn op een luchttaart, die zal worden opgediend in het Casinorestaurant?


Hierna een tabel en een grafiek die de evolutie weergeven van de vrachtcijfers voor de 1ste semester van de jaren 2006 t/m 2010.
 

Tonnage 1ste semester 2006-2010

 

2006

2007

2008

2009

2010

1st kwar.

23.229

28.822

20.339

21.878

19.124

2de kwar.

23.352

30.650

18.213

18.181

14.370

1ste sem.

46.581

59.472

38.552

40.059

33.494

verschil

 

+27,7%

-35,2%

+3,9%

-16,4%

 

In vergelijking met 2007, gelauwerd als gloriejaar dankzij MK Airlines’ prestatie (inmiddels in aanslepende doodstrijd), loopt de daling op tot 43,7%.

 

De tabel hierna geeft het aantal eigen vluchten van de 1ste semesters van de jaren 2007 t/m 2010.

 

Aantal eigen vrachtvluchten eerste halfjaar '10
 

 

1ste
halfjaar
07

1ste
halfjaar
08

1ste
halfjaar
09

1ste
halfjaar
10

A300

148

132

138

157

MD11

75

81

95

129

DC8

17

10

7

40

B747

263

122

139

85

IL-76

2

0

1

2

An124

31

5

2

2

An12

30

3

1

10

An26

31

5

0

2

Ander

4

0

1

1

Totaal

601

358

384

428

 

 Vracht juni 2010
 

Eigen vluchten
 

 

Juni 07

Juni
08

Juni 09

Juni
10

A300

27 27 22 16

DC10/MD11

13 12 17 33

DC8

2 4 1 14

B747

51 17 1 14
IL-76 1 0 0 0

An124

10 2 0 1

An12

13 1 1 3

An26

4 1 0 0
Ander 4 0 0 0
Totaal 125 64 66 67

 

 

 

Transit
 

 

Juni 07

Juni
08

Juni 09

Juni
10

 USA

0

0

0

0

 Saudi/B747

9

3

1

11

 ACE/DC8

1

12

2

0

 VDA/An124

0

0

0

0

 Ander 0 0 0 0

 Totaal

10

15

3

11

 

 

 

Totaal
 

 

Juni 07

Juni
08

Juni 09

Juni
10

 Eigen

125 64 66 67

 Transit

10 15 3 11

 Totaal

135 79 69 78

 

 

 

 

Evolutie 2010

De evolutie van vrachtvluchten sinds het begin van het lopend jaar wordt weergegeven in onderstaande tabellen.
 

 

Eigen Vracht

Transit

totaal

Jan 10

83

18

101

Feb 10

79

6

85

Mar 10

81

5

86

Apr 10

51

5

56

Mei 10 67 13 80
Jun 10 67 11 78

 

Transit

USA

Saudi

ACE/MAG

VDA

Ander

Tot

Jan 10

4

4

8

0

2

18

Feb 10

2

1

3

0

0

6

Mar 10

0

3

2

0

0

5

Apr 10

0

0

4

0

1

5

Mei 10 0 8 4 0 1 13
Jun 10 0 11 0 0 0 11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Transitvluchten

14 %

"Air Charter Express"
 &
"Meridian Airways"
0 procent militaire transfervluchten!
('proficiat')

free web tracker