De luchthavendirectie
en (publicatie van) cijfers
Op sommige maanden publiceert de luchthavendirectie
vrachtcijfers op andere weer niet, of heel laattijdig of supersnel.
Geen touw aan te knopen...
De geëtaleerde tonnagecijfers duiden soms op
"kwantumsprongen van de beladingsgraad". Straffe kost.
Omdat we slechte
ervaringen hebben met de kwaliteit van andere door de directie
gepubliceerde cijfers, denk hierbij aan de talrijke fouten in de QC-rapportage, het jarenlang ongemerkte gat van €300.000 in de
boekhouding door gesjoemel, het aanhouden van oninbare parkeergelden als
opsmuk van de balansen, enz., publiceren wij graag ook onze eigen
schattingen van de tonnages, gebaseerd op jarenlange ervaring.

total crash in 2014?
in de marge:
jaaroverzicht
vracht 2011
de ∞-reeks
sprookjes
het
luchthavencharter
|
Vracht maart 2014 luchthaven Oostende
"Malaise houdt verder aan"
Maart 2012 was extreem zwak,
maart 2013 iets beter en maart 2014 weer slechter dan... 2012, het
aantal vrachtvluchten daalde met 8,5% ! Het aantal korte vluchten
bedraagt deze maand niet minder dan 15,2 % (Oostende -Manston...)
Verder is met het aangekondigde
vertrek van ANA naar Luik de boodschap zeer duidelijk. Uit respect voor
allen die bij Aviapartner werken, laten we het hier bij.
Onze tabelletjes:
Eigen
vluchten
|
Maa
07 |
Maa
08 |
Maa
09 |
Maa
10
|
Maa 11 |
Maa 12 |
Maa
13
|
Maa
14 |
A300 |
19 |
14 |
21 |
28 |
27 |
19 |
16 |
17 |
MD11 |
12 |
13 |
21 |
15 |
38 |
30 |
28 |
14 |
DC8 |
1 |
1 |
2 |
8 |
0 |
1 |
0 |
0 |
B747 |
44 |
24 |
22 |
25 |
0 |
0 |
4 |
12 |
IL-76 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
An124 |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
1 |
An12 |
1 |
0 |
0 |
2 |
3 |
0 |
0 |
1 |
An26 |
3 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Ander |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
2 |
0 |
0 |
Totaal |
81 |
52 |
66 |
81 |
69 |
52 |
48 |
45 |
Transit
|
Maa
07 |
Maa 08 |
Maa 09 |
Maa
10
|
Maa
11 |
Maa 12 |
Maa
13
|
Maa
14 |
USA |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Saudi |
8 |
10 |
9 |
3 |
6 |
3 |
3 |
0 |
A300 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
7 |
8 |
An124 |
0 |
0 |
4 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
Ander |
0 |
12 |
12 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Totaal |
8 |
23 |
25 |
5 |
6 |
3 |
11 |
8 |
Totaal
|
Maa
07 |
Maa 08 |
Maa 09 |
Maa
10
|
Maa
11 |
Maa
12 |
Maa
13
|
Ma 14 |
Eigen |
81 |
52 |
66 |
81 |
69 |
52 |
48 |
45 |
Transit |
8 |
23 |
25 |
5 |
6 |
3 |
11 |
8 |
Totaal |
89 |
75 |
91 |
86 |
75 |
55 |
59 |
53 |
|
|
sprekende tabelletjes

in tien jaar tijd 70%
gezakt!
WILOO schat de totale vracht 10% minder dan vorig jaar
(4.785 ton) op zo'n 4300 ton.
|
Korte vluchten
15,2 % !
(bijna een op zes)
Transitvluchten
13,5 % !
Kerkhof APRON1
Sinds april 2010 ligt "apron 1" er desolaat bij.
Twee
B-742's van MK stonden er al DRIE jaar lang te oxideren in de
zilte zeewind tot ze onlangs tot schroot werden herleid.
De MK Airlines loods (kostprijs €4 milj.), met
veel feestgedruis en beloftes van duizenden jobs ingehuldigd in 2006,
staat er nu al weer bijna zes jaar leeg! In de zone van de
Rolbaanstraat worden meer en meer terreinen ingepalmd door
autobedrijven.
foto's



|