Start contact links rondrit Economie&Werk

 

 

 

De luchthavendirectie en (publicatie van) cijfers

Op sommige maanden publiceert de luchthavendirectie vrachtcijfers  op andere weer niet, of heel laattijdig of supersnel. Geen touw aan te knopen...
De geëtaleerde tonnagecijfers duiden soms op "kwantumsprongen van de beladingsgraad". Straffe kost.

Omdat we slechte ervaringen hebben met de kwaliteit van andere door de directie gepubliceerde cijfers, denk hierbij aan de talrijke fouten in de QC-rapportage, het jarenlang ongemerkte gat van €300.000 in de boekhouding door gesjoemel, het aanhouden van oninbare parkeergelden als opsmuk van de balansen, enz., publiceren wij graag ook onze eigen schattingen van de tonnages, gebaseerd op jarenlange ervaring.

 

 



 

 

 

 


total crash in 2011?
 

 

 

in de marge:


jaaroverzicht vracht 2010

 

 

de -reeks
 sprookjes
het
luchthavencharter

 

Vracht mei 2011 luchthaven Oostende

Onze tabelletjes: 
 

Eigen vluchten
 

 

Mei 08

Mei
09

Mei 10

Mei
11

A300

13 23 22 16

DC10/MD11

8 14 35 33

DC8

1 1 5 0

B747

12 27 0 0
IL-76 0 0 0 0

An124

0 0 1 0

An12

0 0 4 0

An26

0 0 0 0
Ander 0 1 0 1
Totaal 34 66 67 50

 

 

 

Transit
 

 

Mei 08

Mei
09

Mei 10

Mei
11

 USA

0

0

0

0

 Saudi/B747

13

3

8

3

 ACE/DC8

6

1

4

0

 VDA/An124

0

2

0

1

 Ander 0 0 1 0

 Totaal

19

6

13

4

 

 

 

Totaal
 

 

Mei 08

Mei
09

Mei 10

Mei
11

 Eigen

34 66 67 50

 Transit

19 6 13 4

 Totaal

53 72 80 54
 

 

 

sprekende grafieken

 

 

 

 

Tonnages mei '11
 

WILOO schat de vrachttonnage in mei '11 op zo'n 4300 ton (bij een voorzichtig geschatte beladingsgraad die 7,5% hoger ligt dan het gemiddelde van de voorgaande jaren), een daling van ongeveer 23 % ten opzichte van mei '10 ( 5601 ton).

 

 

 

Transitvluchten

7,4 %

(meestal nachtelijke tankbeurten Saudi Arabian Cargo)


(Meridian Airways

wordt sinds 28 juli '10 aan de grond gehouden in België, en staat sinds 2 september '10 op de EU zwarte lijst van onveilige luchtvaartmaatschappijen)
 

Sinds april 2010  ligt "apron 1" er desolaat bij. Twee B-742's van MK staan er al een jaar lang te oxideren in de zilte zeewind. De MK Airlines loods (kostprijs €4 milj.), met veel feestgedruis en beloftes van duizenden jobs ingehuldigd in 2006, staat er nu al weer drie jaar leeg! In de zone van de Rolbaanstraat worden meer en meer terreinen ingepalmd door autobedrijven.

foto's





 

 

 

free web tracker