Karacteristieken van de B-747 van BOAG-BEAP:
historiek:
lees...
te koop:
lees...
EPNdB levels:
-TO =
109,3
dB (takeoff)
-SL = 99,2 dB (side level)
-AP = 107.8
dB (approach)
bron:
FAA
Uit de nieuwe milieuvergunning:
QC= 10(G-85)/10

toegepast op de
B-747 van Boag:
QC - To
= 269
QC - Ap =
190
in 't kort:
dit toestel
mag in Oostende
's nachts
niet vliegen
tenzij men de tekst van de
milieuverguning anders interpreteert dan wordt:
QC - To = 84
QC - Ar = 24
=> 's nachts niet opstijgen, wel nog 10 jaar landen (tenzij we gelijk
halen bij de RvS)
Het wordt nog een interessant betoog
voor de rechter(s)! |
The BOAG - BEAP Tales and Rumours
(14-mei-05)
27 jaar oud en zeer lawaaierig
Geruchten doen reeds geruime tijd de ronde, dat even na Pinksteren een
nieuwe cargomaatschappij op Oostende zal starten met een Boeing 747-200F
en vluchten zal uitvoeren op Lagos en andere Afrikaanse bestemmingen. De
maatschappij luistert naar de naam “BOAG Air” en meldt op zijn
website
www.boagair.com: “BOAG coming soon…”.
De eigenaar van de website is ene Rudy Pont uit Deurne, maar BOAG Air zou
in Zuid-Afrika gevestigd zijn.
Er staat
sinds kort op Manston Airport een 27 jaar oude B747-200, die tot onlangs
nog actief was bij Air Bangladesh. Het toestel wordt dus, naar verluidt en
hoogdringend herschilderd. In dienst bij Air Bangladesh was het nog in
afschilferende Kalitta-kleuren getooid en moest het al enkele keren aan de
grond worden gehouden (1).
In november 2004 moest het in Maastricht nog worden getakeld naar een
onderhoudsloods om er voor minstens 10 dagen aan een aantal technische
problemen te worden verholpen (2).
Op de
webite van de Belgische maatschappij BEAP,
www.beap.be, staat te lezen dat BEAP contractueel de vertegenwoordiger
(“General Sales Agent”) van BOAG Air is geworden voor de Benelux, Italië
en Noord-Frankrijk.
BEAP nv
werd in 2002 als Belgische luchtvaartmaatschappij opgericht met de
bedoeling passagiersvluchten uit te voeren naar West-Afrikaanse
bestemmingen. BEAP zou daarvoor de licentie hebben mogen gebruiken van
Holland Exel. Maar sinds de perikelen met Holland Exel na faling helemaal
de verkeerde kant uitgingen, vat BEAP nu het plan op om aan
cargoluchtvaart te gaan doen. En zo kwam BOAG in het vizier. Of BOAG reeds
een licentie heeft, is nog onduidelijk. Hoe dan ook, wordt in Antwerpen
reeds volop voor BOAG gerekruteerd en is BOAG
coming soon…
|

WILOO onderzoekt
momenteel alle Oostendse toestellen
op conformiteit met de
nieuwe milieuvergunning
Afhankelijk van onze
doorlichting
worden al of niet
juridische acties
gestart
bij overtredingen |