Start contact links rondrit Economie&Werk

 

 

 

 

 

 

 

 

Multi-Modaal belastingsgeld oplichterij

 

Duurzaam ondernemen:

de Pot op!

WILOO sprak met de voorzitter van het Manston Airport Consultative Committee

Ons onderzoek naar de verhuizing van MK-Airlines leidt ons, onder andere, naar Manston.

We spraken met de voorzitter van het 'Manston Airport Consultative Committee'. Het comité is een raadgevend orgaan dat bestaat uit vertegenwoordigers van alle belangengroepen en omwonenden van de luchthaven. Zowel de pro's als de contra's komen er aan bod! Elke luchthaven in Engeland heeft zo'n comité.

Uit ons gesprek, dat zo'n twintig minuten duurde, kwam heel wat interessants aan de oppervlakte! bvb:
-De luchthaven van Manston is 's nachts gesloten. Mk Airlines kon daar 's nacht dus niet opereren, tenzij bij overmacht en mits betalen van een zeer fikse boete!
-Manston Airport is qua ligging vergelijkbaar met Oostende, zij het dat de luchthaven iets verder van de woonwijken ligt, bekijk...
-De omwonenden, binnen een geluidscontour van LAeq,16h,  hebben recht op geluidsisolatie op kosten van de luchthaven.
-
De voorzitter van het MACC omschrijft de MK Airlines vliegtuigen als 'large, noisy and dirty'!
-
In Manston is men niet echt rouwig om het vertrek, de luchthaven wil zich toeleggen op passagiersvluchten en zegt dat het makkelijk vrachtmaatschappijen zal vinden om MK te vervangen, en dit met moderne toestellen. WILOO onthoudt vooral dat er geen noodzaak aan nachtvluchten is, zelfs niet voor vracht!
-De voorzitter is akkoord dat de verhuizing van MK Airlines een extra belasting is voor het milieu, en veroorzaakt wordt omdat Oostende met belastingsgeld aan dumpingprijzen werkt. Hij heeft dit besproken met de Manston luchthavendirectie, maar vermits de directie eigenlijk blij is dat ze van MK af is, zullen ze geen klacht neerleggen bij de EU.
-Hij vind het ook belachelijk dat luchtvracht een ommetje maakt van 200 km om uiteindelijk per vrachtschip in Manston te belanden!
-Tijdens de maanden juni en juli, voor het vertrek van MK Airlines waren er te Manston zo'n 250 klachten van omwonenden wegens geluidsoverlast door  dagvluchten ! (1)

(1) In Oostende is er een identieke situatie, hier wil de politie wil niet optreden en als klager moet je bij de duivel te biecht! Ook de manier waarop het jongste MER hierover spreekt is onvoorstelbaar! WILOO komt, hier uitvoerig op terug!

 

 

 

LUCHTVRACHT maakt een ommetje van 200 km, op kosten van Belgische belastingsbetaler,
om uiteindelijk in MANSTON te belanden

 

Bepaalde mensen uit meerdere bedrijfstakken zwijgen in alle talen. Ze verdienen er namelijk aan! De commercie draait en de belastingbetaler betaalt!