Vracht februari:
'regionale motor'
sputtert
In februari werden slechts 78 vluchten genoteerd tegenover
179 vorig jaar, transitvluchten (23) inbegrepen. De eigen vrachtvluchten
daalden van 148 naar 55 vluchten. Zelfs indien vluchten met
propellertoestellen (An-12 en An-26) niet worden meegerekend, dan nog
wordt niet eens de helft gehaald van vorig jaar (126
à
49).
Egypt Air zag haar vluchten dalen van 51
naar 13. MK Airlines had vorig jaar in februari nog 23 DC8-vluchten en 38
B747-vluchten, tegenover huidig jaar 33 B747-vluchten en geen enkele
DC8-vlucht. De totaal gerealiseerde vracht haalt in februari bijgevolg
niet eens 60% van de vracht van vorig jaar.
Vooral Egypt Air laat het afweten, omdat
haar vliegtuigen niet voldoende vracht kunnen meepikken op hun terugtocht.
Het lijkt erop, dat Egypt Air de zorg voor de aanvoer van het grootste
deel van haar vracht nu overlaat aan MK Airlines, die er wel in slaagt
haar toestellen behoorlijk te vullen met vracht voor haar Afrikaanse
bestemmingen. Niettemin zag MK Airlines in februari toch haar tonnage
slinken tot ongeveer 75% van vorig jaar.
Eigen vrachtvluchten |
|
Transitvluchten |
|
Feb 04
|
Feb 05
|
Feb 06
|
|
|
Feb 04
|
Feb 05
|
Feb 06
|
A300 |
29 |
51 |
13 |
|
USA |
6 |
9 |
2 |
DC10 |
3 |
5 |
0 |
|
Saudi |
0 |
22 |
21 |
DC8 |
37(*) |
31 |
3 |
|
Totaal |
6 |
31 |
23 |
B747 |
4 |
38 |
33 |
|
|
|
|
|
An124 |
0 |
1 |
0 |
|
Totaal
|
|
|
|
An12 |
16 |
12 |
6 |
|
|
Feb 04
|
Feb 05
|
Feb 06
|
An26 |
6 |
10 |
0 |
|
Eigen |
96 |
148 |
55 |
Ander |
1 |
0 |
0 |
|
Transit |
6 |
31 |
23 |
Totaal |
96 |
148 |
55 |
|
Totaal |
102 |
179 |
78 |
(*)
37 = 27 DC8 + 10 B707
|