(1) de taal die deze mensen gebruiken is
niet geschikt voor publicatie!
Vermoedelijk zijn ze belast met een
zeer hoog testosteronniveau en afkomstig uit (para)militaire middens?
Echte bloedhonden.
Ons medeleven gaat naar hun familie. |
Vracht juli
2005
Het aantal eigen vrachtvluchten bedroeg 88 tegenover 86 in
juli vorig jaar, terwijl het aantal transitvluchten daalde van 49 naar 25
vluchten. MK Airlines stond zoals gebruikelijk in voor het grootste aantal
vluchten (44). Drie DC8-vluchten van MK gingen richting Niger i.v.m. de
hongersnood aldaar. Negen maal vertrok een MK Boeing747 met bestemming
Kinshasa en tussenlanding in Libië. Inmiddels van het schimmige BOAG Air
nog steeds geen spoor.
Aantal eigen vrachtvluchten
|
A
3
0
0 |
D
C
1
0 |
D
C
8 |
B
7
5
7 |
B
7
4
7 |
A
n
1
2
4 |
A
n
1
2 |
A
n
2
6 |
A
n
d
e
r |
T
o
t |
Jan 05
|
59 |
6 |
27 |
5 |
29 |
0 |
11 |
15 |
4 |
156 |
Feb 05
|
51 |
5 |
31 |
0 |
38 |
1 |
12 |
10 |
0 |
148 |
Mar 05 |
59 |
4 |
23 |
0 |
32 |
1 |
6 |
10 |
1 |
136 |
Apr 05 |
40 |
4 |
22 |
0 |
28 |
2 |
6 |
1 |
0 |
103 |
Mei 05 |
32 |
6 |
19 |
0 |
28 |
2 |
8 |
1 |
0 |
96 |
Jun 25 |
25 |
7 |
11 |
0 |
30 |
1 |
2 |
2 |
0 |
78 |
Jul 04 |
18 |
6 |
13 |
18 |
6 |
0 |
9 |
16 |
0 |
86 |
Jul 05 |
16 |
9 |
18 |
0 |
28 |
1 |
8 |
2 |
6 |
88 |
Transitvluchten
|
USA |
Saudi |
Tot |
Jan 05
|
11 |
24 |
35 |
Feb 05
|
9 |
22 |
31 |
Mar 05 |
15 |
25 |
40 |
Apr 05 |
2 |
24 |
26 |
Mei 05 |
1 |
25 |
26 |
Jun 05 |
0 |
25 |
25 |
Jul 04 |
37 |
12 |
49 |
Jul 05 |
1 |
24 |
25 |
Totaal
|
Eigen |
Transit |
Tot |
Jan 05
|
156 |
35 |
191 |
Feb 05
|
148 |
31 |
179 |
Mar 05 |
136 |
40 |
176 |
Apr 05 |
103 |
26 |
129 |
Mei 05 |
96 |
26 |
122 |
Jun 05 |
78 |
25 |
103 |
Jul 04 |
86 |
49 |
135 |
Jul 05 |
88 |
25 |
113 |
Op aandringen van
een Oost-Vlaamse luchtvaartfanaat en trouw bezoeker van deze website,
gaan we hierna dieper in op de tonnages van de zeven eerste maanden in
hun verhouding tot de tonnages van vorig jaar. Normaal gaan we
nooit in op de soms zeer gore en agressieve taal (1) van
luchtvaartfanatici. We maken eenmalig een uitzondering:
Een lager aantal vluchten betekent namelijk niet noodzakelijk minder
tonnage. Januari en februari 2005 waren in verhouding tot 2004 topmaanden
wegens de quasi afwezigheid van Amerikaanse transitvluchten in de
overeenstemmende periode van 2004. Het aantal vluchten kende toen een
opmerkelijke stijging en uiteraard ook de tonnages. Maar hoe zit het met
de daaropvolgende maanden ?
Voor de berekening van de tabel hierna werden vaste waarden qua
laadvermogen gehanteerd per type vliegtuig, met dien verstande dat voor de
transitvluchten het laadvermogen wordt gehalveerd in overeenstemming met
de algemeen gangbare totale tonnageberekeningen. De tabel toont dat de
stijging in tonnage sinds februari gevoelig daalt in een verhouding
van 110 naar 16. De percenten in de tabel zijn uiteraard fictief en
gelieerd aan de gehanteerde vaste waarden qua laadvermogen,
vanzelfsprekend niet aan overigens nog niet gepubliceerde reële
tonnageresultaten. De dalende trend is echter realiteit.
Verhouding tonnage t.o.v. 2004
Januari 05 |
+88,0% |
Februari 05 |
+110,6% |
Maart 05 |
+51,8% |
April 05 |
+40,6% |
Mei 05 |
+27,5% |
Juni 05 |
+23,2% |
Juli 05 |
+15,6% |
|
|
|
D
C
8
/
B
7
0
7 |
|
|
|
|
|
Transit
|
|
A
3
0
0 |
D
C
1
0 |
B
7
5
7 |
B
7
4
7 |
A
n
1
2
4 |
A
n
1
2 |
A
n
2
6 |
D
C
1
0 |
M
D
1
1 |
B
7
4
7 |
Jan 04 |
31 |
5 |
25 |
20 |
9 |
1 |
21 |
6 |
0 |
0 |
2 |
Ton |
1550 |
400 |
1125 |
800 |
1080 |
150 |
420 |
36 |
0 |
0 |
120 |
Jan 05 |
59 |
6 |
27 |
5 |
29 |
0 |
11 |
6 |
0 |
0 |
35 |
Ton |
2950 |
480 |
1215 |
200 |
3480 |
0 |
220 |
36 |
0 |
0 |
2100 |
Tot 04 |
5681 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tot 05 |
10681 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Groei |
88,0% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Feb 04 |
29 |
3 |
37 |
19 |
4 |
0 |
16 |
6 |
0 |
0 |
6 |
Ton |
1450 |
240 |
1665 |
760 |
480 |
0 |
320 |
36 |
0 |
0 |
360 |
Feb 05 |
51 |
5 |
31 |
0 |
38 |
1 |
12 |
10 |
0 |
2 |
29 |
Ton |
2550 |
400 |
1395 |
0 |
4560 |
150 |
240 |
60 |
0 |
90 |
1740 |
Tot 04 |
5311 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tot 05 |
11185 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Groei |
110,6% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mar 04 |
40 |
5 |
38 |
22 |
4 |
2 |
19 |
6 |
0 |
4 |
12 |
Ton |
2000 |
400 |
1710 |
880 |
480 |
300 |
380 |
36 |
0 |
180 |
720 |
Mar 05 |
59 |
4 |
23 |
0 |
32 |
1 |
6 |
10 |
3 |
4 |
33 |
Ton |
2950 |
320 |
1035 |
0 |
3840 |
150 |
120 |
60 |
120 |
180 |
1980 |
Tot 04 |
7086 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tot 05 |
10755 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Groei |
51,8% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Apr 04 |
32 |
4 |
22 |
19 |
9 |
1 |
16 |
4 |
0 |
0 |
15 |
Ton |
1600 |
320 |
990 |
760 |
1080 |
150 |
320 |
24 |
0 |
0 |
900 |
Apr 05 |
40 |
4 |
22 |
0 |
28 |
2 |
6 |
1 |
1 |
0 |
25 |
Ton |
2000 |
320 |
990 |
0 |
3360 |
300 |
120 |
6 |
40 |
0 |
1500 |
Tot 04 |
6144 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tot 05 |
8636 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Groei |
40,6% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mei 04 |
32 |
5 |
10 |
21 |
4 |
0 |
9 |
13 |
0 |
0 |
41 |
Ton |
1600 |
400 |
450 |
840 |
480 |
0 |
180 |
78 |
0 |
0 |
2460 |
Mei 05 |
32 |
6 |
19 |
0 |
28 |
2 |
8 |
1 |
1 |
2 |
23 |
Ton |
1600 |
480 |
855 |
0 |
3360 |
300 |
160 |
6 |
40 |
90 |
1380 |
Tot 04 |
6488 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tot 05 |
8271 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Groei |
27,5% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jun 04 |
33 |
4 |
10 |
14 |
8 |
0 |
13 |
15 |
0 |
0 |
30 |
Ton |
1650 |
320 |
450 |
560 |
960 |
0 |
260 |
90 |
0 |
0 |
1800 |
Jun 05 |
25 |
7 |
11 |
0 |
30 |
1 |
2 |
2 |
0 |
7 |
18 |
Ton |
1250 |
560 |
495 |
0 |
3600 |
150 |
40 |
12 |
0 |
315 |
1080 |
Tot 04 |
6090 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tot 05 |
7502 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Groei |
23,2% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jul 04 |
18 |
6 |
13 |
18 |
6 |
0 |
9 |
16 |
0 |
9 |
40 |
Ton |
900 |
480 |
585 |
720 |
720 |
0 |
180 |
96 |
0 |
405 |
2400 |
Jul 05 |
16 |
9 |
18 |
0 |
28 |
1 |
8 |
2 |
0 |
1 |
24 |
Ton |
800 |
720 |
810 |
0 |
3360 |
150 |
160 |
12 |
0 |
45 |
1440 |
Tot 04 |
6486 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tot 05 |
7497 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Groei |
15,6% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(In februari
verschenen in de pers eenmalig de tonnagecijfers voor januari 2005 t.o.v.
2004: 4.907 ton vs 11.415 ton. Voor zover deze cijfers correct zijn en
verschillen van bovenstaande januariberekeningen, zou dit wijzen op een
uitermate lage bezetting in 2004 tegenover een maximale benutting in
2005.)
|
|