Vracht september 2006 verder bergaf
Het aantal eigen
vrachtvluchten daalde tegenover vorig jaar voor september van 77 naar
63. Qua tonnage wordt een lichte daling genoteerd. Vooral MK Airlines
presteert eens te meer onder de verwachtingen: 28 B747-vluchten
tegenover 30 vorig jaar en 2 DC8-vluchten tegenover 13 vorig jaar.
In september '06 werden op
60 MK-bewegingen van of naar Oostende niet minder dan 30 procent vluchten
genoteerd van minder dan 300 km, met name 11 vluchten Luxemburg
(285km), 2 vluchten Brize Norton (290km) en 5 vluchten Manston (105km
!)(*).
Aantal eigen vrachtvluchten
|
1ste
sem
05
|
1ste
sem
06
|
Jul 05
|
Jul
06
|
Aug 05
|
Aug
06
|
Sep 05
|
Sep 06
|
A300 |
266 |
124 |
16 |
23 |
13 |
17 |
12 |
15 |
DC10 |
32 |
4 |
9 |
0 |
7 |
0 |
4 |
5
(**) |
DC8 |
138 |
31 |
18 |
5 |
25 |
8 |
17 |
5 |
B747 |
185 |
199 |
28 |
30 |
25 |
29 |
30 |
28 |
An124 |
7 |
5 |
1 |
1 |
0 |
3 |
3 |
3 |
An12 |
45 |
59 |
8 |
18 |
8 |
1 |
9 |
6 |
An26 |
39 |
12 |
2 |
0 |
6 |
0 |
1 |
1 |
Ander |
5 |
6 |
6 |
2 |
0 |
0 |
1 |
0 |
Totaal |
717 |
440 |
88 |
79 |
84 |
58 |
77 |
63 |
(**) 3
x DC10 van DAS Air Cargo en 2 x MD11 van Federal Express
Transitvluchten
|
1ste
sem
05
|
1ste
sem
06
|
Jul 05
|
Jul 06
|
Aug 05
|
Aug 06
|
Sep 05
|
Sep 06
|
USA |
38 |
7 |
1 |
0 |
22 |
0 |
2 |
0 |
Saudi |
145 |
138 |
24 |
26 |
25 |
26 |
25 |
24 |
Totaal |
183 |
145 |
25 |
26 |
47 |
26 |
27 |
24 |
Algemeen totaal
|
1ste
sem
05
|
1ste
sem
06
|
Jul 05
|
Jul 06
|
Aug 05
|
Aug 06
|
Sep 05
|
Sep 06
|
Eigen |
717 |
440 |
88 |
79 |
84 |
58 |
77 |
63 |
Transit |
183 |
145 |
25 |
26 |
47 |
26 |
27 |
24 |
Totaal |
900 |
585 |
113 |
105 |
131 |
84 |
104 |
87 |
(*) Dit is uiteraard een slechte zaak voor het milieu en
oneerlijke concurrentie met het wegvervoer en het vervoer per spoor!
Luchtvaart betaalt immers geen taksen op brandstof. Luchtvaart valt ook
volledig buiten de Kyoto-afspraken (CO2 uitstoot). Met andere woorden,
luchtvracht wordt zwaar gesubsidieerd!
|