WILOO PERSNOTA 4
april 2004
Oostende, 4 april 2004
WILOO is het gevaar veroorzaakt door
de Oostendse luchthavenactiviteiten ZAT !
WILOO is de Vlaamse en Federale
struisvogelpolitiek inzake luchtvaartveiligheid BEU !
WILOO is de nonchalance van de
Belgische luchtvaartautoriteiten MOE !
Want Oostende is nog maar eens aan een
ramp ontsnapt !
De 30-jaar-oude Boeing 707 van Air Memphis met registratienummer
SU-AVZ heeft bij het opstijgen
vanuit Cairo een
landingsgestel en
twee motoren
verloren tijdens de start !!!
Dit gebeurde
eergisteren, op 2 april 2004 volgens :
***
http://www.luchtzak.be/posts4289-0.html&postdays=0&postorder=asc&highlight
Het toestel moest
direct na het opstijgen een noodlanding maken op de luchthaven van Cairo
en is nu ' total loss ' !
De stokoude B-707 had
natuurlijk als bestemming Europa's vuilste luchthaven ' EBOS-Oostende '.
Het gammel ding dat
sedert begin dit jaar 29 keer op Oostende vloog werd hier verwacht op 2
april om 10. 34 uur.
Laatste vlucht op
Oostende was op 31 maart laatstleden.
Net als zoveel andere
toestellen uit het verleden geraakte ook dit vliegend wrak dus niet op
haar bestemming !
Elke journalist uit
ons land kent ondertussen al de weinig-rooskleurige reputatie van deze
Egyptische luchtvaartmaatschappij .
En Air Memphis en
Flash Airlines ..... das twee handen op één buik.
Alles hierover kunt u
lezen op
www.wiloo.be.
Air Memphis dat
véélvuldig opereert op de Oostendse luchthaven mocht al lang niet meer
vliegen boven het Brits Koninkrijk.
En Air Memphis werd
nu
blijkbaar ook
gebannen uit Frankrijk…
*** Zie:
http://www.luchtzak.be/article4058.html
Daar reageren de
autoriteiten dus wijzer dan die uit België !
Sedert begin dit jaar
trekt WILOO aan de alarmbel van de politici en van de
luchtvaartautoriteiten.
WILOO eiste een verbod
op vluchten van zowel Air Memphis als van deze van de andere brol dat onze
onwelriekende luchthaven nog dagelijks aandoet ! Ze zijn de goedkoopste
natuurlijk en zelfs een dode mus is hier welkom !
WILOO stuurde
hiervoor ettelijke brieven naar Federaal Minister voor Mobiliteit ' Bert
Anciaux ' : zie
www.wiloo.be
Maar wat leverde dit initiatief op ? Niks !
In Oostende mogen en mochten de vliegtuigen van
Air Memphis dus rustig verder blijven vliegen !
Onze brieven met vragen aan minister Anciaux leverden als reactie slechts
wartaal van het Bestuur der Luchtvaart op !
Of wat
electronisch geblaat van de minister zelf. En terwijl blijft Vlaams
minister Bossuyt doen alsof zijn neus bloed !
Niks
aan de hand .... leve de Oostendse luchthaven, het centrum van Europa's
luchtverkeer !
De
wakkere burgers uit dit land worden worden door de huidige machtshebbers
en autoriteiten simpelweg weggelachen !
Ook op ons verzoek om - met betrekking tot de veiligheid te Oostende - een
ontmoeting te hebben met de minister, komt er
geen reactie ! WILOO stelt zich volgende vragen.
* WIE beschermt Air Memphis ?
* Waarom treedt het Bestuur der
luchtvaart niet op ?
* Heeft Minister Anciaux wel vat op
zijn administratie ?
Toch nog even melden dat méér dan de helft van de vliegtuigen die op
Oostende vliegen ouder zijn dan 30 jaar !
Stille, moderne en veilige toestellen beweren de politici dan nog wel !
Op
vlak van luchtvaartveiligheid in dit land wordt het WILOO stilaan
duidelijk dat men liever lui dan moe is !
Een
regelrechte schande is het !
De vzw
WILOO
|