Start contact links rondrit Economie&Werk

 

 

 

 

WILOO PERSNOTA 4 april 2004

Oostende, 4 april 2004
 
WILOO is het gevaar veroorzaakt door de Oostendse luchthavenactiviteiten ZAT !
WILOO is de Vlaamse en Federale struisvogelpolitiek inzake luchtvaartveiligheid BEU !
WILOO is de nonchalance van de Belgische luchtvaartautoriteiten MOE !
 
Want Oostende is nog maar eens aan een ramp ontsnapt !

De 30-jaar-oude Boeing 707 van Air Memphis met registratienummer

SU-AVZ  heeft bij het opstijgen vanuit Cairo een landingsgestel en twee motoren verloren  tijdens de start !!!

Dit gebeurde eergisteren,  op 2 april 2004 volgens :

***  http://www.luchtzak.be/posts4289-0.html&postdays=0&postorder=asc&highlight

Het toestel moest direct na het opstijgen een noodlanding maken op de luchthaven van Cairo en is nu ' total loss ' !

De stokoude B-707 had natuurlijk als bestemming  Europa's vuilste luchthaven ' EBOS-Oostende '.

Het gammel ding dat sedert begin dit jaar 29 keer op Oostende vloog werd hier verwacht op 2 april om 10. 34 uur.

Laatste vlucht op Oostende was op 31 maart laatstleden.

Net als zoveel andere toestellen uit het verleden geraakte ook dit vliegend wrak dus niet op haar bestemming !

Elke journalist uit ons land kent ondertussen al de weinig-rooskleurige reputatie van deze Egyptische luchtvaartmaatschappij .

En Air Memphis en Flash Airlines ..... das twee handen op één buik.

Alles hierover kunt u lezen op www.wiloo.be

Air Memphis dat véélvuldig opereert op de Oostendse luchthaven mocht al lang niet meer vliegen boven het Brits Koninkrijk. 

En Air Memphis werd nu blijkbaar ook gebannen uit Frankrijk…

*** Zie: http://www.luchtzak.be/article4058.html

Daar reageren de autoriteiten dus wijzer dan die uit België ! 

Sedert begin dit jaar trekt WILOO aan de alarmbel van de politici en van de luchtvaartautoriteiten.

WILOO eiste een verbod op vluchten van zowel Air Memphis als van deze van de andere brol dat onze onwelriekende luchthaven nog dagelijks aandoet !  Ze zijn de goedkoopste natuurlijk en zelfs een dode mus is hier welkom !

WILOO stuurde hiervoor ettelijke brieven naar Federaal Minister voor Mobiliteit ' Bert Anciaux ' : zie www.wiloo.be
 

Maar wat leverde dit initiatief op ?   Niks ! 

In Oostende mogen en mochten de vliegtuigen van Air Memphis dus rustig verder blijven vliegen !

Onze brieven met vragen aan minister Anciaux leverden als reactie slechts wartaal van het Bestuur der Luchtvaart op !

Of wat electronisch geblaat van de minister zelf.  En terwijl blijft Vlaams minister Bossuyt doen alsof zijn neus bloed !

Niks aan de hand  .... leve de Oostendse luchthaven, het centrum van Europa's luchtverkeer !  

De wakkere burgers uit dit land worden worden door de huidige machtshebbers en autoriteiten simpelweg weggelachen ! 

Ook op ons verzoek om - met betrekking tot de veiligheid te Oostende - een ontmoeting te hebben met de minister,  komt er geen reactie !  WILOO stelt zich volgende vragen.

* WIE beschermt  Air Memphis ?

* Waarom treedt het Bestuur der luchtvaart niet op ? 

* Heeft Minister Anciaux wel vat op zijn administratie ?

Toch nog even melden dat méér dan de helft van de vliegtuigen die op Oostende vliegen ouder zijn dan 30 jaar !

Stille, moderne en veilige toestellen beweren de politici dan nog wel  ! 

Op vlak van luchtvaartveiligheid in dit land wordt het WILOO stilaan duidelijk dat men liever lui dan moe is !

Een regelrechte schande is het !

De vzw WILOO

 

 

 

AIR Memphis

 

AIR Memphis

actueel