|
Het aantal non-transit
vrachtvluchten kende een lichte vooruitgang van 6% tegenover vorig jaar.
MK
Airlines was goed voor 41% van deze vrachtvluchten en de
propellertoestellen sudderden deze keer op een laag pitje. De vracht in de
MK toestellen is in hoofdzaak bestemd voor de Britse markt, lokaal
wordt er weinig toegevoegde waarde en werkgelegenheid gecreëerd (zie
ook
1). De
werkgelegenheid de lonen enz... gaan bijna 100 % naar het buitenland. Onze
regio deelt de cadeautjes uit... de omwonenden betalen driedubbel: met hun
belastingsgeld, hun gezondheid en hun veiligheid!
Aantal non-transit (eigen)
vrachtvluchten
|
A
3
0
0 |
D
C
1
0 |
D
C
8 |
B
7
0
7 |
B
7
5
7 |
B
7
4
7 |
A
n
1
2
4 |
A
n
1
2 |
A
n
2
6 |
A
n
d
e
r |
T
o
t |
Jan
|
31 |
5 |
18 |
7 |
20 |
9 |
1 |
21 |
6 |
0 |
118 |
Feb |
29 |
3 |
27 |
10 |
19 |
4 |
0 |
16 |
6 |
1 |
115 |
Mar |
40 |
5 |
26 |
12 |
22 |
4 |
2 |
19 |
6 |
0 |
136 |
Apr |
32 |
4 |
22 |
0 |
19 |
9 |
1 |
16 |
4 |
0 |
107 |
Mei |
32 |
5 |
10 |
0 |
21 |
4 |
0 |
9 |
13 |
0 |
94 |
Jun |
33 |
4 |
10 |
0 |
14 |
8 |
0 |
13 |
15 |
0 |
97 |
Jul |
18 |
6 |
13 |
0 |
18 |
6 |
0 |
9 |
16 |
0 |
86 |
Aug |
12 |
6 |
21 |
0 |
17 |
7 |
2 |
5 |
15 |
0 |
85 |
Sep
|
13 |
5 |
29 |
0 |
20 |
20 |
1 |
7 |
23 |
5 |
123 |
Okt
|
13 |
7 |
34 |
0 |
22 |
25 |
2 |
18 |
17 |
2 |
140 |
Nov
|
33 |
6 |
39 |
0 |
19 |
25 |
5 |
5 |
9 |
0 |
141 |
Tot |
286 |
56 |
249 |
29 |
211 |
121 |
14 |
138 |
130 |
8 |
1242 |
% |
23 |
4,5 |
20,1 |
2,3 |
17 |
9,7 |
1,1 |
11,1 |
10,5 |
0,7 |
100 |
Transitvluchten
US Air Mobility Command (Evergreen) |
B747 |
17 |
Kalitta Air USA |
B747 |
30 |
Saudi Arabian Airlines (*) |
B747 |
23 |
Totaal |
|
70 |
(*) werd enkele keren bijgeladen of afgeladen
De
Amerikaanse en Saoedi transitvluchten waren goed voor 1/3 van het algemeen
totaal (70 op 211). Opmerkelijk is vooral, dat sinds 9 november Oostende
niet meer zoveel bezoek kreeg van Evergreen maar wel massaal van
Kalitta-toestellen. Toevallig ? Rond dezelfde tijd sloeg Schiphol
namelijk groot alarm, toen werd vastgesteld dat Kalitta Air het
niet zo nauw neemt met onderhoudsschema’s en voorschriften. De
vaststelling kwam er, nadat een Kalitta-jumbo een motor verloor voor zijn
landing in Detroit
(2)
(3).
Het lijkt erop, dat Oostende zich weer uitverkoren weet om als
rommelbak dienst te doen voor andere meer veiligheidsbewuste luchthavens.
Er
waren in november ook een 4-tal uitwijkingen van vrachtvliegtuigen, twee
Antonovs-124, een DC10 en een B747. Zij werden in de cijfers meegerekend.
|
|