De luchthavendirectie
en (publicatie van) cijfers
Op sommige Maanden publiceert de luchthavendirectie
vrachtcijfers op andere weer niet, of heel laattijdig of supersnel.
Geen touw aan te knopen...
De geëtaleerde tonnagecijfers duiden soms op
"kwantumsprongen van de beladingsgraad". Straffe kost.
Omdat we slechte
ervaringen hebben met de kwaliteit van andere door de directie
gepubliceerde cijfers, denk hierbij aan de talrijke fouten in de QC-rapportage, het jarenlang ongemerkte gat van €300.000 in de
boekhouding door gesjoemel, het aanhouden van oninbare parkeergelden als
opsmuk van de balansen, enz., publiceren wij graag ook onze eigen
schattingen van de tonnages, gebaseerd op jarenlange ervaring.

total crash in 2012?
in de marge:
jaaroverzicht
vracht 2011
de ∞-reeks
sprookjes
het
luchthavencharter
|
Vracht april 2013 luchthaven Oostende
"Malaise houdt verder aan"
Eenzelfde beeld als vorige maand. Het aantal
eigen (niet in transit) vluchten daalde met zo'n 8 stuks! Het
totaal bleef ongeveer gelijk.
En opnieuw met wat bijladen hier en wat afzetten daar en
door middel van opnieuw veel korte vluchten (17
procent) (Manston - Keulen...) en veel transitvluchten (bijna 1 op
4), slaagde men er afgelopen maand in niet te verdrinken in
totale zinloosheid.
Ook de sinds jaar en dag vaste klant en brave bonentransporteur Egyptair
huppelt er thans op los. Dit tussen Oostende, Keulen en
Chateauroux (Fr). Uiteraard zijn de slavenarbeidboontjes zo sneller en
verser ter plaatse bij een klant (op hete kolen), dan met de vrachtauto.
De gevolgen voor het milieu, met zijn CO2-concentratie thans op
recordhoogte van 400 ppm, die zien we later wel weer.
Onze tabelletjes:
Eigen
vluchten
|
Apr
07 |
Apr
08 |
Apr
09 |
Apr
10
|
Apr 11 |
Apr 12 |
Apr
13
|
A300 |
25 |
25 |
18 |
21 |
18 |
22 |
13 |
MD11 |
13 |
14 |
13 |
18 |
34 |
29 |
27 |
DC8 |
3 |
1 |
1 |
4 |
1 |
1 |
0 |
B747 |
48 |
26 |
20 |
6 |
1 |
0 |
1 |
IL-76 |
0 |
0 |
1 |
0 |
1 |
0 |
0 |
An124 |
1 |
0 |
0 |
0 |
2 |
1 |
0 |
An12 |
0 |
0 |
0 |
1 |
2 |
0 |
1 |
An26 |
2 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
1 |
Ander |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
1 |
Totaal |
92 |
66 |
53 |
51 |
59 |
55 |
44 |
Transit
|
Apr
07 |
Apr 08 |
Apr 09 |
Apr
10
|
Apr
11 |
Apr 12 |
Apr
13
|
USA |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Saudi |
8 |
11 |
4 |
0 |
6 |
2 |
5 |
A300 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
9 |
An124 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
And/DC8 |
0 |
14 |
2 |
5 |
0 |
0 |
0 |
Totaal |
10 |
25 |
8 |
5 |
6 |
2 |
14 |
Totaal
|
Apr
07 |
Apr 08 |
Apr 09 |
Apr
10
|
Apr
11 |
Apr
12 |
Apr
13
|
Eigen |
92 |
66 |
53 |
51 |
59 |
55 |
44 |
Transit |
10 |
25 |
8 |
5 |
6 |
2 |
14 |
Totaal |
102 |
91 |
61 |
56 |
65 |
57 |
58 |
|
|
sprekende tabelletjes

WILOO schat de totale vracht op ongeveer hetzelfde
als vorig jaar (4.186 ton) op zo'n 4200 ton.
|
Transitvluchten
23,9 % !
Korte
vluchten
17 %
Sinds april 2010 ligt "apron 1" er desolaat bij. Twee
B-742's van MK staan er al DRIE jaar lang te oxideren in de
zilte zeewind. De MK Airlines loods (kostprijs €4 milj.), met
veel feestgedruis en beloftes van duizenden jobs ingehuldigd in 2006,
staat er nu al vijf jaar leeg! In de zone van de
Rolbaanstraat worden meer en meer terreinen ingepalmd door
autobedrijven.
foto's



|