De luchthavendirectie
en (publicatie van) cijfers
Op sommige Maanden publiceert de luchthavendirectie
vrachtcijfers op andere weer niet, of heel laattijdig of supersnel.
Geen touw aan te knopen...
De geëtaleerde tonnagecijfers duiden soms op
"kwantumsprongen van de beladingsgraad". Straffe kost.
Omdat we slechte
ervaringen hebben met de kwaliteit van andere door de directie
gepubliceerde cijfers, denk hierbij aan de talrijke fouten in de QC-rapportage, het jarenlang ongemerkte gat van €300.000 in de
boekhouding door gesjoemel, het aanhouden van oninbare parkeergelden als
opsmuk van de balansen, enz., publiceren wij graag ook onze eigen
schattingen van de tonnages, gebaseerd op jarenlange ervaring.

total crash in 2012?
in de marge:
jaaroverzicht
vracht 2012
de ∞-reeks
sprookjes
het
luchthavencharter
|
Vracht december 2013 (k)luchthaven Oostende
Opnieuw zwaar verlies
Blijkbaar heeft het vertrek vorige maand van hoofdklant WORLD AW
er behoorlijk in gehakt.
Wat normaal de topmaand had moeten zijn, is een grote flop geworden.
Het aantal vluchten daalde in vergelijking met december
'12 met bijna een kwart! De tonnage zal dan ook in die orde van
grote gezakt zijn.
In 10 jaar tijd is 70 procent
van de vluchten verdwenen.
De dalende trend is al heel lang bezig en heeft weinig met de crisis te
maken, er zijn gewoon te veel luchthavens. Oostende heeft de "boot" lang
geleden gemist.
Onze tabelletjes:
Eigen
vluchten
|
Dec
07 |
Dec
08 |
Dec
09 |
Dec
10
|
Dec 11 |
Dec 12 |
Dec
13
|
A300 |
32 |
32 |
28 |
37 |
23 |
24 |
25 |
MD11 |
20 |
23 |
15 |
38 |
44 |
36 |
12 |
DC8 |
2 |
2 |
4 |
0 |
0 |
0 |
1 |
B747 |
22 |
26 |
52 |
1 |
1 |
6 |
14 |
IL-76 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
An124 |
1 |
1 |
0 |
0 |
1 |
0 |
1 |
An12 |
4 |
0 |
0 |
3 |
0 |
2 |
2 |
An26 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
1 |
0 |
Ander |
0 |
0 |
0 |
4 |
4 |
0 |
0 |
Totaal |
81 |
84 |
99 |
84 |
73 |
69 |
55 |
Transit
|
Dec
07 |
Dec 08 |
Dec 09 |
Dec
10
|
Dec
11 |
Dec 12 |
Dec
13
|
USA |
1 |
13 |
0 |
5 |
0 |
0 |
1 |
Saudi |
12 |
16 |
7 |
4 |
5 |
9 |
1 |
A300 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
An124 |
0 |
7 |
1 |
1 |
1 |
0 |
0 |
And/DC8 |
15 |
12 |
7 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Totaal |
28 |
48 |
15 |
10 |
6 |
9 |
2 |
Totaal
|
Dec
07 |
Dec 08 |
Dec 09 |
Dec
10
|
Dec
11 |
Dec
12 |
Dec
13
|
Eigen |
81 |
84 |
99 |
84 |
73 |
69 |
55 |
Transit |
28 |
48 |
15 |
10 |
6 |
9 |
2 |
Totaal |
109 |
132 |
114 |
94 |
79 |
78 |
57 |
|
|
sprekende tabelletjes

In tien jaar tijd
70 % gezakt
WILOO schat de totale vracht tijdens de afgelopen
maand op zo'n 4200 ton. In
december vorig jaar was er 5652
ton.
|
Transitvluchten
4 %
Korte
vluchten
10 %
Kerkhof APRON1
Sinds april 2010 ligt "apron 1" er desolaat bij.
Twee
B-742's van MK stonden er al DRIE jaar lang te oxideren in de
zilte zeewind tot ze onlangs werden tot schroot herleid.
De MK Airlines loods (kostprijs €4 milj.), met
veel feestgedruis en beloftes van duizenden jobs ingehuldigd in 2006,
staat er nu al vijf jaar leeg! In de zone van de
Rolbaanstraat worden meer en meer terreinen ingepalmd door
autobedrijven.
foto's



|