De luchthavendirectie
en (publicatie van) cijfers
Op sommige maanden publiceert de luchthavendirectie
vrachtcijfers op andere weer niet, of heel laattijdig of supersnel.
Geen touw aan te knopen...
De geëtaleerde tonnagecijfers duiden soms op
"kwantumsprongen van de beladingsgraad". Straffe kost.
Omdat we slechte
ervaringen hebben met de kwaliteit van andere door de directie
gepubliceerde cijfers, denk hierbij aan de talrijke fouten in de QC-rapportage, het jarenlang ongemerkte gat van €300.000 in de
boekhouding door gesjoemel, het aanhouden van oninbare parkeergelden als
opsmuk van de balansen, enz., publiceren wij graag ook onze eigen
schattingen van de tonnages, gebaseerd op jarenlange ervaring.

total crash in 2012?
in de marge:
jaaroverzicht
vracht 2011
de ∞-reeks
sprookjes
het
luchthavencharter
|
Vracht februari 2012 luchthaven Oostende
Februari
2012 was een catastrofale maand, vooral de zeer slechte prestatie
van Egyptair (op een derde teruggevallen) valt op.
Onze tabelletjes:
Eigen
vluchten
|
Feb
07 |
Feb
08 |
Feb
09
|
Feb 10 |
Feb 11 |
Feb
12
|
A300 |
17 |
16 |
17 |
37 |
32 |
12 |
DC10/MD11 |
15 |
20 |
16 |
15 |
34 |
33 |
DC8 |
5 |
1 |
1 |
4 |
0 |
1 |
B747 |
36 |
22 |
25 |
23 |
0 |
2 |
IL-76 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
An124 |
6 |
3 |
2 |
0 |
0 |
0 |
An12 |
9 |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
An26 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Ander |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
1 |
Totaal |
89 |
64 |
61 |
79 |
69 |
52 |
Transit
|
Feb
07 |
Feb 08 |
Feb
09
|
Feb
10 |
Feb 11 |
Feb
12
|
USA |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
Saudi/B747 |
20 |
12 |
6 |
1 |
2 |
3 |
ACE/DC8 |
0 |
11 |
11 |
3 |
0 |
0 |
VDA/An124 |
0 |
0 |
3 |
0 |
0 |
1 |
Ander |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
Totaal |
20 |
23 |
20 |
6 |
2 |
4 |
Totaal
|
Feb
07 |
Feb
08 |
Feb
09
|
Feb
10 |
Feb
10 |
Feb
12
|
Eigen |
89 |
64 |
61 |
79 |
69 |
52 |
Transit |
20 |
23 |
20 |
6 |
2 |
4 |
Totaal |
109 |
87 |
81 |
85 |
71 |
56 |
|
|
sprekende grafieken


Tonnages februari '12
Volgens de luchthavendirectie bedroeg de tonnage afgelopen maand
4.094 ton, een daling van niet minder dan
26,5 %
ten opzichte van de 5.567 ton van februari '11.
|
Transitvluchten
7 %
(meestal nachtelijke tankbeurten Saudi Arabian Cargo)
Sinds april 2010 ligt "apron 1" er desolaat bij. Twee
B-742's van MK staan er al een jaar lang te oxideren in de
zilte zeewind. De MK Airlines loods (kostprijs €4 milj.), met
veel feestgedruis en beloftes van duizenden jobs ingehuldigd in 2006,
staat er nu al weer drie jaar leeg! In de zone van de
Rolbaanstraat worden meer en meer terreinen ingepalmd door
autobedrijven.
foto's


 |