Wegens
'omstandigheden' wil de luchthavendirectie geen trafiekcijfers meer
vrijgeven!

descent or crash in 2010?
in de marge:
jaaroverzicht
vracht 2009
de ∞-reeks
sprookjes
het
luchthavencharter
|
Vracht januari 2010 luchthaven Oostende
Vermits de luchthaven geen cijfers meer publiceert en wij
niet over "quants", "frequent spotting",
wiskundige modellen en "black boxes near to the work
floor" beschikken, zoals in de financiële sector, en vermits er
door de vele korte afstandsvluchten en lege toestellen geen fraaie
gedachte meer over de beladingsgraad te verzinnen is... beperken we ons
tot de naked scoreboards van de vluchten (1
vlucht = 2 bewegingen).
P.s.: opgemerkt dient te worden dat de geruchtenmolen de
afgelopen maand niet veel goeds voorspelt voor de luchthaven. Sommige
klanten zouden vertrekken? Ook hoofdklant "MK Airlines" zit duidelijk
weer in "Dire Straits", en slaagt er moeilijk in om zijn rekeningen te
betalen. Het topmanagement werd ontslagen of nam ontslag en er zijn
momenteel nog slechts twee toestellen in dienst! Afwachten wat februari
wordt.
Eigen
vluchten
|
Jan 07 |
Jan
08
|
Jan
09 |
Jan
10
|
A300 |
46 |
37 |
37 |
33 |
DC10/MD11 |
12 |
14 |
14 |
13 |
DC8 |
5 |
2 |
1 |
5 |
B747 |
39 |
21 |
20 |
31 |
IL-76 |
0 |
0 |
0 |
1 |
An124 |
5 |
0 |
0 |
0 |
An12 |
4 |
0 |
0 |
0 |
An26 |
21 |
4 |
0 |
0 |
Ander |
0 |
0 |
0 |
0 |
Totaal |
132 |
78 |
72 |
83 |
Transit
|
Jan 07 |
Jan
08
|
Jan
09 |
Jan
10
|
USA |
0 |
0 |
0 |
4 |
Saudi/B747 |
15 |
9 |
9 |
4 |
ACE/DC8 |
0 |
13 |
9 |
8 |
VDA/An124 |
0 |
0 |
2 |
0 |
Ander |
0 |
0 |
0 |
2 |
Totaal |
15 |
22 |
20 |
18 |
Totaal
|
Jan 07 |
Jan
08
|
Jan
09 |
Jan
10
|
Eigen |
132 |
78 |
72 |
83 |
Transit |
15 |
22 |
20 |
18 |
Totaal |
147 |
100 |
92 |
101 |
|
|
De grootste durver binnen WILOO houdt het m.b.t. de
geschatte tonnage voor januari 2010 op: "t zelfde van januari 2009"
Transfer vluchten gedaald tot 18 %
"Air Charter Express" &
"Meridian Airways"
+/- 66 pct militaire transfervluchten!
|