Eigen
vluchten
|
Juli 07 |
Juli
08
|
Juli
09 |
Juli
10
|
A300 |
18 |
11 |
23 |
9 |
DC10/MD11 |
15 |
11 |
14 |
32 |
DC8 |
0 |
5 |
3 |
7 |
B747 |
49 |
27 |
21 |
0 |
IL-76 |
0 |
0 |
0 |
0 |
An124 |
2 |
2 |
1 |
0 |
An12 |
6 |
7 |
0 |
4 |
An26 |
1 |
0 |
0 |
0 |
Ander |
0 |
0 |
0 |
0 |
Totaal |
91 |
63 |
62 |
52 |
Transit
|
Juli 07 |
Juli
08
|
Juli
09 |
Juli
10
|
USA |
0 |
3 |
0 |
0 |
Saudi/B747 |
5 |
5 |
1 |
4 |
MAG/DC8 |
6 |
12 |
2 |
1 |
VDA/An124 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Ander |
0 |
0 |
0 |
0 |
Totaal |
0 |
20 |
3 |
5 |
Totaal
|
Juli 07 |
Juli
08
|
Juli
09 |
Juli
10
|
Eigen |
91 |
63 |
62 |
52 |
Transit |
11 |
20 |
3 |
5 |
Totaal |
102 |
83 |
65 |
57 |
|
Evolutie 2010
De evolutie van vrachtvluchten sinds het begin van
het lopend jaar wordt weergegeven in onderstaande tabellen.
|
Eigen
Vracht |
Transit
|
totaal |
Jan 10 |
83 |
18 |
101 |
Feb 10 |
79 |
6 |
85 |
Mar 10 |
81 |
5 |
86 |
Apr 10 |
51 |
5 |
56 |
Mei 10 |
67 |
13 |
80 |
Jun 10 |
67 |
11 |
78 |
Jul 10 |
52 |
5 |
57 |

Transit |
USA |
Saudi |
ACE/MAG |
VDA |
Ander |
Tot |
Jan 10 |
4 |
4 |
8 |
0 |
2 |
18 |
Feb 10 |
2 |
1 |
3 |
0 |
0 |
6 |
Mar 10 |
0 |
3 |
2 |
0 |
0 |
5 |
Apr 10 |
0 |
0 |
4 |
0 |
1 |
5 |
Mei 10 |
0 |
8 |
4 |
0 |
1 |
13 |
Jun 10 |
0 |
11 |
0 |
0 |
0 |
11 |
Jul 10 |
0 |
4 |
1 |
0 |
0 |
5 |
Geschatte tonnages
Indien de voor Oostende normale beladingsgraad van het 2de kwartaal
'10 werd aangehouden in juli '10 (in plaats van de lage
beladingsgraad van het 1ste kwartaal '10), dan zou de tonnage voor
deze maand 3.927 ton bedragen. Tegenover de 4.063 ton in juli 2009,
geeft dat een geschatte daling met 3,35%.
Het totaal voor het lopend jaar zou dan 37.494 ton
bedragen tegenover 44.122 ton in 2009, een daling met 15,02%.
Update
(6-aug-10)
Na tien maanden radiostilte heeft de Oostendse luchthavendirecte op
4 augustus '10 opnieuw cijfers gepubliceerd. Blijkbaar is er nu
'goed' nieuws te melden. Ondanks een daling van 12% van de
bewegingen met vrachttoestellen was er deze maand in het totaal
4338 ton vracht. Dit is zo'n 275 ton vracht meer dan
in juli '09. Een stijging van 6,8%.
Voor de kassa van de luchthaven blijft dit 'goede' vrachtnieuws
natuurlijk wel een achteruitgang. Immers niet de hoeveelheid vracht,
maar de MTOW van de toestellen en het aantal bewegingen bepalen de
inkomsten!