De luchthavendirectie
en (publicatie van) cijfers
Op sommige maanden publiceert de luchthavendirectie
vrachtcijfers op andere weer niet, of heel laattijdig of supersnel.
Geen touw aan te knopen...
De geëtaleerde tonnagecijfers duiden soms op
"kwantumsprongen van de beladingsgraad". Straffe kost.
Omdat we slechte
ervaringen hebben met de kwaliteit van andere door de directie
gepubliceerde cijfers, denk hierbij aan de talrijke fouten in de QC-rapportage, het jarenlang ongemerkte gat van €300.000 in de
boekhouding door gesjoemel, het aanhouden van oninbare parkeergelden als
opsmuk van de balansen, enz., publiceren wij graag ook onze eigen
schattingen van de tonnages, gebaseerd op jarenlange ervaring.

total crash in 2012?
in de marge:
jaaroverzicht
vracht 2011
de ∞-reeks
sprookjes
het
luchthavencharter
|
Vracht juli 2012 luchthaven Oostende
Onze tabelletjes:
Eigen
vluchten
|
Jul
07 |
Jul
08 |
Jul
09
|
Jul 10 |
Jul 11 |
Jul
12
|
A300 |
18 |
11 |
23 |
9 |
5 |
11 |
DC10/MD11 |
15 |
11 |
14 |
32 |
33 |
31 |
DC8 |
0 |
5 |
3 |
7 |
0 |
0 |
B747 |
49 |
27 |
21 |
0 |
0 |
0 |
IL-76 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
An124 |
2 |
2 |
1 |
0 |
0 |
0 |
An12 |
6 |
7 |
0 |
4 |
1 |
0 |
An26 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Ander |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
Totaal |
91 |
63 |
62 |
52 |
40 |
42 |
Transit
|
Jul
07 |
Jul 08 |
Jul
09
|
Jul
10 |
Jul 11 |
Jul
12
|
USA |
0 |
3 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Saudi/B747 |
5 |
5 |
1 |
4 |
4 |
7 |
ACE/DC8 |
6 |
12 |
2 |
1 |
0 |
0 |
VDA/An124 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Ander |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
2 |
Totaal |
11 |
20 |
3 |
5 |
4 |
10 |
Totaal
|
Jul
07 |
Jul
08 |
Jul
09
|
Jul
10 |
Jul
11 |
Jul
12
|
Eigen |
91 |
63 |
62 |
52 |
40 |
42 |
Transit |
11 |
20 |
3 |
5 |
4 |
10 |
Totaal |
102 |
83 |
65 |
57 |
44 |
52 |
|
|
Tonnages
Volgens de luchthavendirecte bedroeg de vracht in juli '12 4323 ton.
In vergelijking met de 4128 ton van juli '11 betekent dit een
stijging van zo'n 4,7%, hoofdzakelijk te wijten aan de toename van
de transitvracht.
Opmerkingen
- Veel vrachtvliegtuigen staan lang stil op de
luchthaven (het Portugese toestel CS-TLZ bijv. stond 5 weken te
niksen), worden er nog parkeergelden gevraagd of geïnd?
- Veel vrachtvluchten vinden 's nachts plaats, wat er
op wijst dat Oostende overleeft omdat het immer de lawaaibak
van Europa is.
|
Transitvluchten
20 % !
(nachtelijke tankbeurten Saudi Arabian Cargo)
Sinds april 2010 ligt "apron 1" er desolaat bij. Twee
B-742's van MK staan er al twee jaar lang te oxideren in de
zilte zeewind. De MK Airlines loods (kostprijs €4 milj.), met
veel feestgedruis en beloftes van duizenden jobs ingehuldigd in 2006,
staat er nu al weer vier jaar leeg! In de zone van de
Rolbaanstraat worden meer en meer terreinen ingepalmd door
autobedrijven.
foto's


 |