De luchthavendirectie
en (publicatie van) cijfers
Op sommige Maanden publiceert de luchthavendirectie
vrachtcijfers op andere weer niet, of heel laattijdig of supersnel.
Geen touw aan te knopen...
De geëtaleerde tonnagecijfers duiden soms op
"kwantumsprongen van de beladingsgraad". Straffe kost.
Omdat we slechte
ervaringen hebben met de kwaliteit van andere door de directie
gepubliceerde cijfers, denk hierbij aan de talrijke fouten in de QC-rapportage, het jarenlang ongemerkte gat van €300.000 in de
boekhouding door gesjoemel, het aanhouden van oninbare parkeergelden als
opsmuk van de balansen, enz., publiceren wij graag ook onze eigen
schattingen van de tonnages, gebaseerd op jarenlange ervaring.

total crash in 2012?
in de marge:
jaaroverzicht
vracht 2011
de ∞-reeks
sprookjes
het
luchthavencharter
|
Vracht juni 2013 luchthaven Oostende
"HISTORISCH DIEPTEPUNT"
Ingestort?
Het aantal
eigen (niet in transit) vrachtvluchten daalde in vergelijking met een
jaar eerder met maar liefst 13 stuks! Het totaal aantal
vrachtvluchten daalde met twaalf vluchten.
Men slaagt er blijkbaar niet langer in om, met wat bijladen hier en wat afzetten daar en
door middel van veel korte vluchten (14
procent) (Manston - Keulen...) en wat transitvluchten (bijna 1 op
5), het verdrinken in
totale zinloosheid te vermijden.
De sinds jaar en dag vaste klant en brave bonentransporteur Egyptair
huppelde er in het begin van de maand op los maar zakte nadien
helemaal weg.
Blijkbaar is ook een toestel van Nordic Global naar een nieuwe basis in
Luik verhuisd om er de vluchten naar Algiers uit te voeren. Met andere
woorden Oostende verloor de afgelopen maand weer trafiek en klanten. Het
begin van een exodus?
Onze tabelletjes:
Eigen
vluchten
|
Jun
07 |
Jun
08 |
Jun
09 |
Jun
10
|
Jun 11 |
Jun 12 |
Jun
13
|
A300 |
27 |
27 |
22 |
16 |
10 |
24 |
8 |
MD11 |
13 |
12 |
17 |
33 |
36 |
22 |
28 |
DC8 |
2 |
4 |
1 |
14 |
0 |
0 |
0 |
B747 |
51 |
17 |
25 |
0 |
0 |
1 |
1 |
IL-76 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
An124 |
10 |
2 |
0 |
1 |
0 |
1 |
1 |
An12 |
13 |
1 |
1 |
3 |
0 |
3 |
1 |
An26 |
4 |
1 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
Ander |
4 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
1 |
Totaal |
125 |
64 |
66 |
67 |
48 |
53 |
40 |
Transit
|
Jun
07 |
Jun 08 |
Jun 09 |
Jun
10
|
Jun
11 |
Jun 12 |
Jun
13
|
USA |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Saudi |
9 |
3 |
1 |
11 |
3 |
8 |
2 |
A300 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
7 |
An124 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
And/DC8 |
1 |
12 |
6 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Totaal |
10 |
15 |
7 |
11 |
3 |
8 |
9 |
Totaal
|
Jun
07 |
Jun 08 |
Jun 09 |
Jun
10
|
Jun
11 |
Jun
12 |
Jun
13
|
Eigen |
125 |
64 |
66 |
67 |
48 |
53 |
40 |
Transit |
10 |
15 |
7 |
11 |
3 |
8 |
9 |
Totaal |
135 |
79 |
73 |
78 |
51 |
61 |
49 |
|
|
sprekende tabelletjes

WILOO schat de totale vracht tijdens de afgelopen
maand op zo'n 4000 ton, weer een
flinke daling in vergelijking met juni vorig jaar (4582
ton)!
Over het eerste halfjaar gezien schatten we een daling
richting historisch dieptepunt van zo'n 2 % .
Moet er nog zand zijn?
|
Transitvluchten
19 % !
Korte
vluchten
14 %
Kerkhof APRON1
Sinds april 2010 ligt "apron 1" er desolaat bij. Twee
B-742's van MK staan er al DRIE jaar lang te oxideren in de
zilte zeewind. De MK Airlines loods (kostprijs €4 milj.), met
veel feestgedruis en beloftes van duizenden jobs ingehuldigd in 2006,
staat er nu al vijf jaar leeg! In de zone van de
Rolbaanstraat worden meer en meer terreinen ingepalmd door
autobedrijven.
foto's



|