De luchthavendirectie
en (publicatie van) cijfers
Op sommige maanden publiceert de luchthavendirectie
vrachtcijfers op andere weer niet, of heel laattijdig of supersnel.
Geen touw aan te knopen...
De geëtaleerde tonnagecijfers duiden soms op
"kwantumsprongen van de beladingsgraad". Straffe kost.
Omdat we slechte
ervaringen hebben met de kwaliteit van andere door de directie
gepubliceerde cijfers, denk hierbij aan de talrijke fouten in de QC-rapportage, het jarenlang ongemerkte gat van €300.000 in de
boekhouding door gesjoemel, het aanhouden van oninbare parkeergelden als
opsmuk van de balansen, enz., publiceren wij graag ook onze eigen
schattingen van de tonnages, gebaseerd op jarenlange ervaring.

total crash in 2012?
in de marge:
jaaroverzicht
vracht 2011
de ∞-reeks
sprookjes
het
luchthavencharter
|
Vracht maart 2013 luchthaven Oostende
"Malaise houdt verder aan"
Vorig jaar maart was extreem zwak,
2013 kon niet anders dan veel beter worden? Dat is niet zo. Het aantal
eigen (niet in transit) vluchten daalde met zo'n 8 procent!
Met wat bijladen hier en wat afzetten daar en
door middel van opnieuw veel korte vluchten (bijna
1 op 6) en veel transitvluchten (bijna 1 op 5)
slaagde men er afgelopen maand in het totale aantal vluchten iets omhoog
te krikken. Dit met zo'n 7 procent.
Gezien de uitermate slechte maand maart 2012 scoort maart 2013 opnieuw
zwak tot zeer zwak.
We schreven het al duizenden keren. Kunnen we niks zinvollers verzinnen
dan "persé" dit peperduur zinloos (nacht- en tuinrustverstorings)luchthaventje
met belastinggeld open te houden?
Onze tabelletjes:
Eigen
vluchten
|
Maa
07 |
Maa
08 |
Maa
09 |
Maa
10
|
Maa 11 |
Maa 12 |
Maa
13
|
A300 |
19 |
14 |
21 |
28 |
27 |
19 |
16 |
MD11 |
12 |
13 |
21 |
15 |
38 |
30 |
28 |
DC8 |
1 |
1 |
2 |
8 |
0 |
1 |
0 |
B747 |
44 |
24 |
22 |
25 |
0 |
0 |
4 |
IL-76 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
An124 |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
An12 |
1 |
0 |
0 |
2 |
3 |
0 |
0 |
An26 |
3 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
Ander |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
2 |
0 |
Totaal |
81 |
52 |
66 |
81 |
69 |
52 |
48 |
Transit
|
Maa
07 |
Maa 08 |
Maa 09 |
Maa
10
|
Maa
11 |
Maa 12 |
Maa
13
|
USA |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Saudi |
8 |
10 |
9 |
3 |
6 |
3 |
3 |
A300 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
7 |
An124 |
0 |
0 |
4 |
0 |
0 |
0 |
1 |
And/DC8 |
0 |
12 |
12 |
2 |
0 |
0 |
0 |
Totaal |
8 |
23 |
25 |
5 |
6 |
3 |
11 |
Totaal
|
Maa
07 |
Maa 08 |
Maa 09 |
Maa
10
|
Maa
11 |
Maa
12 |
Maa
13
|
Eigen |
81 |
52 |
66 |
81 |
69 |
52 |
47 |
Transit |
8 |
23 |
25 |
5 |
6 |
3 |
11 |
Totaal |
89 |
75 |
91 |
86 |
75 |
55 |
59 |
|
|
sprekende tabelletjes

WILOO schat de totale vracht iets meer dan vorig jaar
(4.463 ton) op zo'n 4800 ton.
|
Transitvluchten
19 % !
Korte
vluchten
14,4 %
Sinds april 2010 ligt "apron 1" er desolaat bij. Twee
B-742's van MK staan er al bijna 3 jaar lang te oxideren in de
zilte zeewind. De MK Airlines loods (kostprijs €4 milj.), met
veel feestgedruis en beloftes van duizenden jobs ingehuldigd in 2006,
staat er nu al weer bijna vijf jaar leeg! In de zone van de
Rolbaanstraat worden meer en meer terreinen ingepalmd door
autobedrijven.
foto's



|