Start contact links rondrit Economie&Werk

 

 

 

De luchthavendirectie en (publicatie van) cijfers

Op sommige maanden publiceert de luchthavendirectie vrachtcijfers  op andere weer niet, of heel laattijdig of supersnel. Geen touw aan te knopen...
De geëtaleerde tonnagecijfers duiden soms op "kwantumsprongen van de beladingsgraad". Straffe kost.

Omdat we slechte ervaringen hebben met de kwaliteit van andere door de directie gepubliceerde cijfers, denk hierbij aan de talrijke fouten in de QC-rapportage, het jarenlang ongemerkte gat van €300.000 in de boekhouding door gesjoemel, het aanhouden van oninbare parkeergelden als opsmuk van de balansen, enz., publiceren wij graag ook onze eigen schattingen van de tonnages, gebaseerd op jarenlange ervaring.

 

 



 

 

 

 


total crash in 2012?
 

 

 

in de marge:


jaaroverzicht vracht 2011

 

 

de -reeks
 sprookjes
het
luchthavencharter

 

 

in de marge

Charleroi haalt de zesmiljoenste passagier
zie...

Vracht november 2012 luchthaven Oostende

 

"Een beeld zegt meer dan..."


Onze tabelletjes: 
 

Eigen vluchten
 

 

Nov 07 Nov 08

Nov
09

Nov 10 Nov 11

Nov
12

A300

23 15 27 23 13 17

DC10/MD11

22 17 15 38 40 25

DC8

1 2 1 3 1 0

B747

25 28 20 1 1 1
IL-76 1 0 0 0 0 1

An124

3 1 0 1 3 0

An12

2 0 0 7 0 1

An26

0 0 0 0 1 0
Ander 0 0 0 1 0 0
Totaal 77 63 63 74 59 45

 

 

 

Transit
 

 

Nov 07 Nov 08

Nov
09

Nov
10

Nov 11

Nov
12

 USA

0 2 0 0 0 0

 Saudi/B747

5 7 3 1 1 4

 ACE/DC8

15 13 6 0 0 0

 VDA/An124

0 11 2 0 0 0
 Ander 0 0 0 0 0 1

 Totaal

20 33 11 1 1 5

 

 

 

Totaal
 

 

Nov 07 Nov 08

Nov
09

Nov
10
Nov 11

Nov
12

 Eigen

77 63 63 74 59 46

 Transit

20 33 11 1 1 5

 Totaal

97 93 74 75 60 50
 

 

 


Ondanks een 'vervijfvoudiging' (van één naar vijf!) van het aantal transitvluchten daalt het totale aantal bewegingen met zo'n 17 procent. De non-transit vluchten daalden met maar liefst 24 procent. Het blijft een eentonig verhaal. En ja er zijn dus nog zekerheden in de economie... de Oostendse vrachtluchthaven... die al decennia lang zijn nutteloosheid bewijst.
 

WILOO schat de totale vracht deze maand op zo'n 3500 ton, of zo'n vijf vrachtauto's per dag. Om daarvoor 350 ha in beslag te nemen, een hele infrastructuur op poten te houden, plus een 24-uurs bemanning op de been... pffff, what a waste of money people and profit. Chapeau Vlaanderen!

 

Ps. Van de vrachtvluchten in november '12 was 8% een korte vlucht
 

 

 

 

 

 

 

 

 

Transitvluchten

 10 % !

(nachtelijke tankbeurten Saudi Arabian Cargo)



 

Sinds april 2010  ligt "apron 1" er desolaat bij. Twee B-742's van MK staan er al twee jaar lang te oxideren in de zilte zeewind. De MK Airlines loods (kostprijs €4 milj.), met veel feestgedruis en beloftes van duizenden jobs ingehuldigd in 2006, staat er nu al weer vier jaar leeg! In de zone van de Rolbaanstraat worden meer en meer terreinen ingepalmd door autobedrijven.

foto's





 

 

 

 

 

free web tracker