De luchthavendirectie
en (publicatie van) cijfers
Op sommige Maanden publiceert de luchthavendirectie
vrachtcijfers op andere weer niet, of heel laattijdig of supersnel.
Geen touw aan te knopen...
De geëtaleerde tonnagecijfers duiden soms op
"kwantumsprongen van de beladingsgraad". Straffe kost.
Omdat we slechte
ervaringen hebben met de kwaliteit van andere door de directie
gepubliceerde cijfers, denk hierbij aan de talrijke fouten in de QC-rapportage, het jarenlang ongemerkte gat van €300.000 in de
boekhouding door gesjoemel, het aanhouden van oninbare parkeergelden als
opsmuk van de balansen, enz., publiceren wij graag ook onze eigen
schattingen van de tonnages, gebaseerd op jarenlange ervaring.

total crash in 2012?
in de marge:
jaaroverzicht
vracht 2012
de ∞-reeks
sprookjes
het
luchthavencharter
|
Vracht oktober 2013 (k)luchthaven Oostende
Een 'licht' verlies?
Vorig jaar oktober was de luchthaven vier
dagen gesloten. Op vergelijkbare basis van 27 dagen is het verlies aan
vluchten voor oktober dit jaar, 46 (53/31 x 27) t.o.v. de 49 van vorig
jaar, niet zo groot en slechts 3 stuks minder of
-6%.
De aantallen echter zijn zo laag dat een vluchtje meer of minder
sprongen in de percenten betekent...
Gelukkig waren er deze maand wat ad hoc vluchtjes van Egyptair of het
was weer dramatisch geweest...
Luchthaven Oostende zit deze maand aan 53/31 = 1,7 of vrachtvluchten
per dag, of één vrachtvlucht om de 14 uur...,
die dan ook nog eens (half)leeg doorgaat (zie update).
Opnieuw, moet er nog zand zijn.
Onze tabelletjes:
Eigen
vluchten
|
Okt
07 |
Okt
08 |
Okt
09 |
Okt
10
|
Okt 11 |
Okt 12 |
Okt
13
|
A300 |
14 |
12 |
20 |
12 |
6 |
8 |
13 |
MD11 |
13 |
18 |
18 |
39 |
34 |
28 |
22 |
DC8 |
2 |
3 |
5 |
1 |
1 |
0 |
0 |
B747 |
31 |
36 |
26 |
0 |
0 |
1 |
11 |
IL-76 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
An124 |
7 |
0 |
1 |
0 |
1 |
0 |
0 |
An12 |
4 |
0 |
2 |
2 |
1 |
0 |
2 |
An26 |
1 |
0 |
0 |
1 |
2 |
0 |
0 |
Ander |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
Totaal |
72 |
69 |
72 |
55 |
47 |
38 |
48 |
Transit
|
Okt
07 |
Okt 08 |
Okt 09 |
Okt
10
|
Okt
11 |
Okt 12 |
Okt
13
|
USA |
4 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
Saudi |
3 |
8 |
3 |
5 |
3 |
11 |
0 |
A300 |
13 |
13 |
4 |
0 |
0 |
0 |
4 |
An124 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
And/DC8 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Totaal |
20 |
21 |
7 |
7 |
3 |
11 |
5 |
Totaal
|
Okt
07 |
Okt 08 |
Okt 09 |
Okt
10
|
Okt
11 |
Okt
12 |
Okt
13
|
Eigen |
72 |
69 |
72 |
55 |
47 |
38 |
48 |
Transit |
20 |
21 |
7 |
7 |
3 |
11 |
5 |
Totaal |
92 |
90 |
79 |
62 |
50 |
49 |
53 |
|
|
sprekende tabelletjes

In tien jaar tijd
74 % gezakt
WILOO schat de totale vracht tijdens de afgelopen
maand op zo'n 4300 ton. Oktober vorig jaar
3791
ton.
Volgens de directie is de tonnage afgelopen maand
met maar liefst 24% gedaald tot 2883 ton!
De beladingsgraad moet enorm slecht geweest zijn met veel lege of
halflege vrachtbakken, echte vracht"lucht"vaart dus.
|
Transitvluchten
9,5 %
Korte
vluchten
18 %
(of ~ 1 op 5)
Kerkhof APRON1
Sinds april 2010 ligt "apron 1" er desolaat bij. Twee
B-742's van MK staan er al DRIE jaar lang te oxideren in de
zilte zeewind. De MK Airlines loods (kostprijs €4 milj.), met
veel feestgedruis en beloftes van duizenden jobs ingehuldigd in 2006,
staat er nu al vijf jaar leeg! In de zone van de
Rolbaanstraat worden meer en meer terreinen ingepalmd door
autobedrijven.
foto's



|