De luchthavendirectie
en (publicatie van) cijfers
Op sommige maanden publiceert de luchthavendirectie
vrachtcijfers op andere weer niet, of heel laattijdig of supersnel.
Geen touw aan te knopen...
De geëtaleerde tonnagecijfers duiden soms op
"kwantumsprongen van de beladingsgraad". Straffe kost.
Omdat we slechte
ervaringen hebben met de kwaliteit van andere door de directie
gepubliceerde cijfers, denk hierbij aan de talrijke fouten in de QC-rapportage, het jarenlang ongemerkte gat van €300.000 in de
boekhouding door gesjoemel, het aanhouden van oninbare parkeergelden als
opsmuk van de balansen, enz., publiceren wij graag ook onze eigen
schattingen van de tonnages, gebaseerd op jarenlange ervaring.

total crash in 2014?
in de marge:
jaaroverzicht
vracht 2011
de ∞-reeks
sprookjes
het
luchthavencharter
in de marge
Charleroi haalt de
zesmiljoenste passagier
zie... |
Vracht februari 2014 luchthaven Oostende
En opnieuw zwaar verlies...
Het houdt niet op! Voor de zoveelste
(honderdste?) keer een
nog slechtere maand dan een jaar eerder.
Het aantal vrachtvluchten daalde afgelopen maand naar historische
dieptes.
Februari '14 betekende niet minder dan een
verlies van 19 vluchten of 35%. Nog een aantal jaar zo
door en alle vracht kan in één camionette!
We noteren ook WEER een opmerkelijk hoog percentage van
17 procent aan
korte vrachtvluchten wat er op wijst dat de vrachtbakken zeer moeilijk
een volle lading vinden voor/op één locatie. Een slechte zaak voor het
milieu uiteraard.
Hoeveel moet de privé (Aviapartner
en co) maandelijks bijsteken om in Oostende te blijven met dat ene
vluchtje per dag als bron van 'inkomsten'?
Het zwarte gat van de luchthaven zelf, al of niet in handen van de
privé, dat wordt gevuld door de belastingbetaler natuurlijk, Vlaanderen
heeft geld zat blijkbaar. Tenzij Europa er straks een stokje voor
steekt?
WILOO komt binnenkort met een
doorlichting van alle bedrijven op de luchthaven, stay tuned.
Onze tabelletjes:
Eigen
vluchten
|
Feb
08 |
Feb
09 |
Feb
10
|
Feb 11 |
Feb 12 |
Feb 13
|
Feb
14
|
A300 |
16 |
17 |
37 |
32 |
12 |
18 |
14 |
MD11 |
20 |
16 |
15 |
34 |
34 |
25 |
10 |
DC8 |
1 |
1 |
4 |
0 |
1 |
0 |
0 |
B747 |
22 |
25 |
23 |
0 |
2 |
5 |
8 |
IL-76 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
An124 |
3 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
An12 |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
2 |
1 |
An26 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Ander |
0 |
0 |
0 |
1 |
1 |
0 |
0 |
Totaal |
64 |
61 |
79 |
69 |
53 |
50 |
33 |
Transit
|
Feb 08 |
Feb 09 |
Feb
10
|
Feb
11 |
Feb 12 |
Feb 13
|
Feb
14
|
USA |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
B747 |
12 |
6 |
1 |
2 |
3 |
4 |
0 |
A300 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
An124 |
0 |
3 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
Ander |
11 |
11 |
3 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Totaal |
23 |
20 |
6 |
2 |
4 |
4 |
2 |
Totaal
|
Feb 08 |
Feb 09 |
Feb
10
|
Feb
11 |
Feb
12 |
Feb
13
|
Feb
14
|
Eigen |
64 |
61 |
79 |
69 |
52 |
50 |
33 |
Transit |
23 |
20 |
6 |
2 |
4 |
4 |
2 |
Totaal |
87 |
81 |
85 |
71 |
56 |
54 |
35 |
|
|
sprekende tabelletjes

In tien jaar tijd 80% verdampt
WILOO schat de totale
vracht deze maand op ongeveer 2500 ton (!)
bijna 40 procent minder dan vorig jaar (4090
ton).
|
Transitvluchten
6 % !
Kerkhof APRON1
Sinds april 2010 ligt "apron 1" er desolaat bij.
Twee
B-742's van MK stonden er al DRIE jaar lang te oxideren in de
zilte zeewind tot ze onlangs tot schroot werden herleid.
De MK Airlines loods (kostprijs €4 milj.), met
veel feestgedruis en beloftes van duizenden jobs ingehuldigd in 2006,
staat er nu al weer bijna zes jaar leeg! In de zone van de
Rolbaanstraat worden meer en meer terreinen ingepalmd door
autobedrijven.
foto's



|