MK Airlines
10/12/2013
Vloot
(9 april 2010)
geen toestellen in dienst:
Reg. |
Type/
picture |
Age |
Status |
Exp.
Airworth. |
QC |
Dep. |
Arr. |
G-MKBA |
B747 |
29 yrs |
stored Ostend |
26-10-10 |
50,1 |
11,0 |
G-MKEA |
B747 |
29 yrs |
stored Ostend |
25-10-10 |
63,8 |
18,6 |
G-MKJA |
B747 |
28 yrs |
stored Manston |
02-11-10 |
63,8 |
11,7 |
G-MKAA |
B747 |
28 yrs |
chart./stored |
15-08-08 |
68,4 |
18,2 |
G-MKCA |
B747 |
28 yrs |
derelict/Kemble |
29-01-10 |
68,4 |
11,0 |
G-MKDA |
B747 |
27 yrs |
chart./stored |
04-10-08 |
68,4 |
18,2 |
G-MKFA |
B747 |
29 yrs |
owned/stored |
19-11-08 |
30,2 |
15,8 |
G-MKGA |
B747 |
29 yrs |
derelict/Kemble? |
09-12-10 |
30,2 |
15,8 |
G-MKHA |
B747 |
26 yrs |
MRO Subang? |
09-12-10 |
48,4 |
18,2 |
G-MKKA |
B747 |
29 yrs |
chartered |
30-04-10 |
63,8 |
11,7 |
G-MKLA |
B747 |
22yrs |
back to Bullf. |
10-09-10 |
47,9 |
12,3 |
MK Airlines B747's in de afvalcontainer
9-dec-13
Vandaag werd begonnen met de sloop van de twee
MK Airlines B747's die 3 1/2 jaren stonden te verkrotten op apron1.
Een roemloos einde op een roemloze luchthaven, onze
film...
MK Airlines "over and out"
8-Oct-10 "Court
action by its creditors this week will see MK Airlines finally
liquidated, after the troubled air cargo carrier’s bid to have £120
million (US$190m) of debt written-off was dismissed by the judge"
(1).
Liquidators have been appointed (2).
MK Airlines on final (2)
24-juni-10
Last night, the company's website was not accessible and none of
its three directors – Michael Kruger, Loay Jolag or David Tattum –
were available for comment about the airline's future,
read...
MK Airlines on final
9-juni-2010 Morgen wordt in London een "MK
Airlines Creditors Meeting"
gehouden. De totale uitstaande schuld van MK Airlnes bedraagt £104
miljoen (126 miljoen euro). Ondertussen heeft het vliegend en technisch personeel
van de ex-hoofdklant en 'pioniermaatschappij' van de Oostendse
luchthaven (zie ook...), in een poging om hun
achterstallige lonen alsnog te incasseren, een soort vzw actiegroep opgericht
onder de naam "MK Airlines Flight Crew Association”. Voor hoeveel Euro
de Vlaamse belastingsbetaler en Vlaamse bedrijven in de boot gaan
weten we (nog) niet. Op 14 juli 2010 komt MK Airlines Ltd (UK) voor de
faillissementsrechter (1).
Vier jaar terug wilden velen de sprookjes van Johan Vande Lanotte (AGHO)
geloven en niet de waarschuwingen van WILOO,
zie...
Doek gevallen voor MK Airlines

9-apr-10
Het ziet er naar uit dat het doek definitief gevallen is voor MK
Airlines (1).
Vrijdagavond omstreeks 20 uur werden de laatste operationele B-747's
in een uithoek van de Oostendse luchthaven geparkeerd. Alle lokale
cadeautjes, mooie woorden en ronduit populistisch gegoochel met
cijfers van de afgelopen 4 jaar (2)
(3)
hebben blijkbaar niet gebaat. De vloot lawaaierige verouderde
B747’s, die veel Oostendenaars ’s nachts uit de slaap gehaald
hebben, genereren blijkbaar te weinig inkomsten. Personeelsleden en
leveranciers werden sinds lang niet meer betaald.
Het Oostendse MK Airlines sprookje is
nu op sterven na dood en de lokale luchtvaart-believers zijn weer
een illusie armer.
In de vakpers,
lees...
In juni 2008 liep het ook al eens grondig mis, MK Airlines ging toen
een jaar lang in “Administration”. WILOO houdt zijn hart vast voor
wat er in de plaats zal komen van deze 30 jaar oude
kerosinezuipers!? Enige zinnige conclusies van de politiek
verwachten we niet meer.
P.S.: de speciaal op kosten van de
belastingbetaler gebouwde loods (€4milj.) voor MK Airlines
(concessie van 29 j.) staat al twee jaar te verkommeren.
MK Airlines in deep trouble
10-maa-10
MK Airlines, de hoofdklant van de Oostendse luchthaven, zit weer in
benarde financiële schoentjes. Nadat Flamingo Flowers Ltd via zijn
Jackson Aviation Ltd (1)
constructie (ondertussen opgedoekt)
er in de periode 2006 - 2008 zijn broek aan scheurde, en na een
periode van bescherming tegen schuldeisers in 2008 - 2009, wordt het
nu gecontroleerd via Transatlantic Aviation (TAA) met kantoor op de
Virgin Islands, een belastingsparadijs.
Het personeel van MK Airlines wordt al drie maanden niet meer
betaald (2) en de directie zag zich gisteren genoodzaakt om via een
persmededeling (3)
de geruchtenstroom over een faillissement te ontkrachten. Feit is
dat de firma geen jaarcijfers publiceert, met oude kerosineslurpende
vliegtuigen werkt en dat zodra de markten hernemen ook de
brandstofprijzen zullen stijgen! WILOO vraagt zich ook af hoe een
dergelijke insolvabele firma zonder veel liquiditeiten nog zijn
Brits AOC (vergunning om een vliegmaatschappij te mogen uitbaten)
kan behouden? Wij hadden reeds in 2005 onze
bedenkingen rond deze firma, zie..
Wordt ongetwijfeld vervolgd.
En nu met 2 bakken
28-jan-10
Nieuwe geruchten over wanbetalingen voor diensten in Oostende en Filton,
achterstallige lonen, en ontslagen in het topmanagement, doen
vermoeden dat het weer bergaf gaat met MK Airlines. Momenteel zijn er
slechts 2 vliegtuigen aan de slag, de G-MKBA en G-MKEA (soms leeg
van Oostende => Cairo).
MK weer met 5 vrachtbakken
24-dec-09 MK Airlines heeft
blijkbaar (voor een paar maanden?) een nieuw contract en een
brandstofhypotheek bemachtigd! Een aantal van haar +/- 30 jaar oude
B-747 toestellen werd uit de mottenballen gehaald. MK vliegt momenteel
met 5 stuks oude B747-200 toestellen (G-MKBA/EA/HA/KA/LA)! Vanaf
1 januari 2010 mogen deze vrachtbakken echter 's nachts niet
langer opstijgen in Oostende. Van
die ellende zijn we af!
MK Airlines fined 20.000$ for illegal landing
9-sep-09 On his first trip for MK
Airlines with the G-159 Gulfstream, registration N-748AA (1),
pilot Bruce Young and his colleges found themselves in jail after an
illegal landing. The judge in Sierra Leone fined 20.000 US $.
Read... Also (in Dutch) read...
Why the plane landed illegal at Lungi Airport remains
a mystery and raises many serious questions about MK's operations.
To be continued...
Nog slechts 2 B-747's in
dienst!
28-aug-09
Een 3de B747 van MK Airlines (1),
registratie G-MKHA, werd onlangs afgevoerd naar Kemble Airfield (UK). Hij zal er de G-MKGA en G-MKCA vervoegen. Andere
toestellen werden eerder al in Manston en Bristol (UK) opgeborgen. Er
blijven nu nog slechts 2 MK-B747’s in dienst.
Bron...
MK Airlines illegaal bezig?
26-aug-09
Er zijn nogal wat wilde geruchten dat het toestel met
registratie N748AA (1)
vliegend voor de hoofdklant van de Oostendse luchthaven MK Airlines, op
19 augustus '09 illegaal in Lungi / Sierra Leone (2)
geland is (3)!
De bemanning en een directeur van MK Airlines zouden een tijdlang gearresteerd zijn.
Volgens de lokale pers werden ze onder borg weer vrijgelaten.
WILOO stuurde de Britse autoriteiten een mailtje met verzoek tot
controle op de legaliteit c.q. veiligheid van de operaties van een firma met
slechte reputatie,
lees...
Wat de Gulfstream vliegend voor MK Airlines daar deed, en of er
inderdaad drugs (West- Afrika is blijkbaar een nieuw narco-gebied
aan het worden
bekijk...) aan boord waren, wordt onderzocht.
New Administrator leaves MK?
18-juli-09
Three months
after the 'new' director, dr. Abdullah Alanizi (TAA),
was installed... he leaves!? (1)
And a secretary installed. Etc, etc... Stay tuned!
Hoe gezond is MK Airlines
nog?
16-juli-09
Meer dan een jaar na het onder curatele brengen van de
hoofdklant van de Oostendse luchthaven MK Airlines (1)
ziet de toekomst van deze maatschappij er nog steeds zeer bleek uit
(vijf van haar B747's staan momenteel in de mottenballen). Zelf
beweert ze uit curatele te zijn (hiervan is het ons onmogelijk een
off. document te vinden!?) maar ze heeft geen geld om haar
bemanningen (tijdig) te betalen,
lees... Het blijft bijgevolg een open vraag welke toekomst er
nog rest (om wat te doen) nu TAA de touwtjes in handen heeft?
Hopelijk ziet het personeel zijn geld.
Inmiddels is heeft nu ook de nieuwe
grote baas Al-Anizi ontslag genomen, Al-Anizi resigns as
administrator (2).
MK has new administrators
5-april-09 A court order removed BKL as MK
Airlines administrators (1)
and a new director, dr. Abdullah Alanizi (TAA),
was installed.
MK Airlines officially operating
under a CVA
28-nov-08
The London "Café Royal" meeting of creditors and members resulted in
MK Airlines now operating formally under a "Company Voluntary
Arrangement" (1)
(2).
In reality TAA is dictating MK's fate. See below. Send us your
comments...
G-MKCA joins G-MKGA and F-CGBD
7-aug-08
Today G-MKCA left Ostend (1)
direction Kemble (UK) (2)
to be scrapped (after being parked for 5 months at apron1. Ex MK's
F-GCBD is now in Iran for spare parts...(3)
MK Airlines vliegt weer
1-juli-08
MK Airlines vliegt
opnieuw! Voor hoe
lang (geen Chinees en niet te verwarren met
Yuliang
Pang!)? En hoe het allemaal verder moet, is
zeer de vraag. De uitzichten zijn
weinig bemoedigend. Het MK management werd in handen gegeven van een
“business recovery” maatschappij, die onderhandelingen is gestart om met MK’s schuldeisers een zogenaamde “company voluntary arrangement” (CVA)
te bereiken. Een CVA is de Engelse versie van onze Belgische
maatschappijcuratele (1).
Er werd een voorlopige schikking aangegaan middels een eerste
fondsenoverdracht van Transatlantic Aviation (TAA) (*) een
leasingbedrijf dat een aantal
afgedankte vliegtuigen bezit en in "spare parts" handelt.
Of TAA,
na een eventuele overeenkomst met MK’s schuldeisers, verder
onvoorwaardelijk in Mike Kruger’s luchtvaartmaatschappij zal investeren,
is een optie. Of de MK-toestellen dan hetzelfde lot zullen ondergaan als
de afgedankte toestellen, die nu de TAA-vloot uitmaken, dan wel of de
MK-vloot in de lucht zal worden gehouden is een open vraag. Dat MK
Airlines op de lange termijn zal overleven is naar onze mening
dan ook zeer
twijfelachtig!
(*)
TAA met zetel op het
belastingsparadijs "Virgin Islands"
beschikt over een 3-tal toestellen in lease, heeft verder een aantal
vliegtuigen verkocht en een aantal in de woestijn gestockeerd. Het
bedrijf cirkelt rond maatschappijen in moeilijkheden,
zie (2)
(3) (4).
TAA houdt kantoor bij (5).
Doel van de maatschappij: "meeting demand for commercial
airliners, engines, parts and interiors". Dat de kerosineslurpende oude B747-200's van MK Airlines straks op de
schroothoop belanden behoort bijgevolg tot de mogelijkheden!
TAA is onderdeel van The Belfairs Managment Group Ltd (6),
een managementmaatschappij bedrijvig binnen zowel medische als immobiliën-
als luchtvaartindustrie (7
&
8).
Een firma met een 'beperkte' website en waarschijnlijk ook gevestigd op
een belastingsparadijs!?
Curator voor MK Airlines?
11-juni-08 Het ziet er naar uit dat MK Airlines (1), de hoofdklant van de Oostendse luchthaven, binnenkort in faling gaat (2)
(3).
Blijkbaar is vliegen ook voor hen te duur geworden. Alle cadeaus van
de Vlaamse belastingbetaler en alle samenwerkingakkoorden met
de stad (4)
hebben blijkbaar niet geholpen!
WILOO vragen over MK Airlines, via parlementslid Jef Tavernier, aan
de bevoegde minister op 4 mei 2007,
lees...
De minister antwoordde dat alles
dik in orde was! (5)
MK-aandeelhouders van het ene belastingsparadijs naar het andere.
Van de Bahamas (6)
2005 naar Jersey (7)
2006, straks?
MK Airlines ceases
operations!
11-jun-08
Ostend-Bruges Airport might lose its biggest customer. MK
Airlines (1) said it
appointed administrators from BKL Business Recovery LLP (2)
owing to its financial position. It said talks with potential
investors took longer than expected and weren't helped by a
difficult economic environment and the high cost of fuel. (3)
MK Airlines &
Parchim-Schwerin
Airport (1)
30-apr-08
Parchim Airport Gets Game
(2)
(3).
"According to sources, the first tenants will be MK Airlines"
(4)

MK Airlines pays families
8-aug-07 MK airlines that
employed the seven crew members killed during their latest B-747
plane crash near Halifax three years ago has reached a
multimillion-dollar settlement with the victims' families.
Read...
MK Airlines does not keep
promises
12-jun-2007
In spite of the promise (1)
(2) (November 2005!)
to realize growth during daytime hours,
vzw WILOO notices an increase up to 24,3 % of MK Airlines's
night flights (with continued usage of old freighters) during the
last three months of operation at Ostend-Bruges Airport. This is
nearly one in four of their flights! Together with the
night flights by Saudi Arabian Airlines, this means a continuing
attack on the health of many people. Because lot of the
aircraft are not in accordance with the QC-rules mentioned in
the airport's environmental licence, vzw WILOO will take
the case to court! Details follow.
MK Airlines houdt zijn
beloftes niet
12-jun-2007
In tegenstelling tot de afspraak (1),
in het memorandum met de Stad Oostende (november 2005!) (2),
dat een toename van de activiteiten van MK Airlines op de Oostendse
luchthaven zou gebeuren tijdens de dag, stijgen de nachtvluchten van
MK de laatste drie maanden weer naar 24,3%. Bijna één op
vier vluchten vindt nu plaats tijdens de nacht! Samen met de
nachtvluchten van Saudi Arabian Airlines betekent dit een blijvende
aanslag op de nachtrust van velen! Omdat veel vrachttoestellen in
overtreding zijn met de (QC)regels van milieuvergunning zal vzw
WILOO de uitbater van de luchthaven (DAB - Vlaams Gewest) voor
de rechter dagen.
Onze
persnota. Lees...
MK Airlines 2005 financial
results
28-apr-07
Mk Airlines, the main client of Ostend-Bruges airport, appears to be
a very poor financial performer! A closer look at their 2005
financial statements reveals a very bleak performance.
Read...
MK Airlines wakes half Ostend
8-Feb-07
At 04:18 LT flight MKA895 took off from runway 08
waking up half of Ostend, this in contradiction with the promise
(1)
not to operate at night. MK Airlines is a company that operates
old B747-200's (noise QC 68) which are no longer welcome at night in Manston (UK), Brussels, Amsterdam etc... because "too loud and
noisy". Mk Airlines, again in spite of all promises made,
recently decided not going to modernize there fleet and stick
to their 25 year old planes... MK Airlines is a (air) boulevard of
broken promises that lied to Flemish politicians and keeps their
arms twisted with... the promise of a thousand and one jobs!
MK Airlines sues airport!
19-Dec-06
MK Airlines is blaming its October 2004 B-747 fatal crash
on the Halifax airport, a cargo-handling company, the federal
government, the nation’s airspace regulator and even a concrete berm.
MK Airlines filed a lawsuit in spite of the fact that the "accident
investigation report" put the responsibility for the disaster fully
with MK Airlines (1)
(2).
Should Ostend residents and businessmen now be warned? In case of a
similar accident MK would probably sue Ostend Citizens for building
their houses and buildings to close to the end of the runway! With
this action MK Airlines shows its real face once more!
Read...
F.F.V.C. starves African peasants
28-nov-06
Europe's Fresh Fruit & Vegetables chain (FFVC)
(Flamingo Holdings / MK Airlines) through Ostend 'African'
Airport is very bad news for poor African farmers (1)
(2).
Guess (3x) who gets the benefits and who loses heavily? More
info...
IDS... Tulips for Amsterdam,
read... SOMO...
F.F.V.C ramp voor Afrikaanse
boer
28-nov-06
Europees ingevoerde land- en tuinbouwproducten zijn
vaak een ramp voor de lokale Afrikaanse boer! (lees....).
Via een zogenaamde "Fresh Fruit & Vegetables chain" (FFVC)
(Flamingo Holdings / MK
Airlines) komt vers fruit, groenten en bloemen (de "core
business" op de Oostendse luchthaven) in onze Europese supermarkten
terecht. U mag (3x) raden wie wint en wie verliest. Wiloo komt hier volgend
jaar uitvoerig op terug. Meer
info... Zie
ook... De Vlaamse regering, bij monde van minister
Kris Peeters, zie "beleidsnota luchthavens 2007" (1)
(2),
vindt dat de toekomst van de Oostendse luchthaven ligt in het
aantrekken van dergelijke logistieke ketens. Jammer genoeg zijn
deze ketens, ketens rond de nek van de arme Afrikaanse boer!
"De puzzelstukjes vallen in mekaar"
Plannen van MK steeds duidelijker!
11-sept-06
Na de inhuldiging op 6 september 2006 van
de met overheidsgeld gefinancierde MK Airlinesloods op apron1 en het
bekomen van
een Brits AOC (Air Operator Certificate), worden de plannen van MK
Airlines steeds duidelijker (1).
In het "Pentagon van Kruger" komt Oostende in hoofdzaak naar voor
als tankstation!
CEO Mike Kruger startte in 1990 zijn luchtvaartonderneming MK Airlines
met een paar oude DC8 vrachttoestellen. Toen Mike Kruger eind 2004 in
zijn thuisbasis, de private luchthaven van Manston (Kent),
geconfronteerd werd met een toename van de luchthaventaksen met
zo'n één miljoen Euro, vond hij in de ten dode opgeschreven publieke
luchthaven van Oostende een ideale uitwijk-'heaven'. Oostende, stad met
de grootste werkloosheid in Vlaanderen, was een gretige prooi voor een
op expansie gerichte ondernemer. Niet enkel kon hij er 500.000 £
besparen (in Oostende vult de belastingbetaler alle gaten), maar hij kon
er ook 's nachts vliegen met zijn ouwe lawaaierige toestellen, wat
nergens anders meer mocht! Enkel Vlaamse en Oostendse politici moesten
nog overtuigd worden.
Gezien de belabberde toestand van de luchthaven en de werkloosheid in
Oostende was een en ander slechts een koud kunstje! Meer dan een paar
besprekingen in het pluche, een ondertekende "memorandum of
understanding" met Stad Oostende (2) en wat contacten met
vriendelijke ambtenaren, was niet nodig! (3) Een loods werd met
spoed voor MK Airlines gebouwd. Mike Kruger hoefde enkel
geautomatiseerde transportbanden te installeren.
Omdat automatiseringen niet echt goed
zijn voor de werkgelegenheid maar wel voor arbeidskostenreductie, werd
op 6 september '06 onder het moto "veel beloven doet de zotten in
vreugde leven", een grootse show georganiseerd. Duizenden nieuwe
werkplaatsen werden met groot feestgedruis beloofd (4).
Een truc die in het verleden steeds heeft gewerkt!
Na de crash in Halifax in oktober 2004 en om te kunnen groeien moest
echter ook dringend het imago van MK Airlines opgekrikt (zie ongevallenlijst
hieronder) en vooral veel geld gevonden worden. Dit is nu blijkbaar gelukt.
De "Flamingo Group" en "Jackson Aviation" (wij
komen hier op terug) waren bereid zich in te kopen!
Met nieuw kapitaal en een B747-400 onder test ziet de
puzzle van Mike Kruger er voorlopig zo uit:
- Om de twee maanden een ouwe B747-200 omzetten naar het Britse
register,
- Een pentagon-structuur (5) opzetten, met andere woorden
vliegen in een vijfhoek. Dit is voordeliger om maximale beladinggraden
te bekomen, dan punt tot punt vrachtlijnen.
- Oostende vooral als tankstation gebruiken!
- Luxemburg als main hub voor het belangrijkste deel van de vracht
gebruiken. Dit alles uiteraard zolang zich nergens anders betere kansen
voordoen (Hahn? Luik?).
- Stokoude DC8 vrachttoestellen in Afrika geregistreerd laten! Die zijn
immers goed genoeg voor de Afrikanen. Ook afval dumpen is daar geen
probleem.
- De hemel beloven met B747-800's.
Tot op vandaag geldt op alle niveaus het
omerta over de ware toedracht en de kleine lettertjes van alle
deals! (6) Belangrijk bij de "pentagon" toekomstplannen
van Mike Kruger was vooral, in een sector waar de brandstof zo'n
belangrijk deel van de kosten uitmaakt, te kunnen voorzien in de
goedkoopst mogelijke kerosine! Indien er een ding aan Oostende
interessant is, dan
vooral de nabijheid van de zeehaven. Niet voor de vracht maar voor 'the
shortest way to the sheapest fuel"! Vandaar ook de kerosinedeal,
(2) een
unicum in de geschiedenis van het gemeentebestuur.
(3) Ook politiek, tussen Vlaanderen en Oostende, was alles
perfect regelbaar.
(5) (Europa > N-Amerika > Z-Amerika > Afrika > Azie >Europa)
(6) In plaats een publieke onderneming meer bevoegdheden tot
efficiënt beheer te geven, kiezen toppolitici er thans voor om in
samenwerkingsverbanden met de privésector te stappen (de zgn. PPS
structuren). Ver weg van de schijnwerpers uiteraard. Voor sommige
politiekers en sommige ondernemers is dit uiteraard een (stad aan) zee
aan kansen! Maatschappelijk zijn deze niet transparante structuren een
ramp. Het publieke belang sneuvelt steeds voor het privébelang en
belangenvermenging is nooit ver af.
MK Airlines
and RVSM
read...
MK Airlines
in British CAA
read...
MK Airlines crashes:
9G-MKJ
9G-MKI
9G-MKD
9G-MKB
Halifax crash report,
read...
Questions in the European Parliament
by MP Bart Staes,
read... (Dutch)
Comments by a professional pilot:
read...
Latest news: new partner
Jackson aviation
Memorandum of understanding between City
of Ostend, Port of Ostend, Ostend-Bruges Airport and MK Airlines,
read...

747-400's?, no night flights, no APU's? When?
MK Airlines offices:

MK Airlines slaagt voor zijn G-registratie!
23-aug-06
Op 23 augustus 2006 om 10:13 LT landde voor het eerst een MK
Airlines B-747 met Engelse registratie G-MKAA op de
Oostendse luchthaven. Blijkbaar
is een en ander sneller de goede kant op gegaan
dan we dachten, en wil het management van MK Airlines echt
(helemaal?) af van de "Ghanese" toestanden? Het
toestel blijft wel even lawaaierig als vroeger, en is 's
nachts nergens anders toegelaten dan in Oostende! Ook niet op hun
ouwe basis in Manston (Kent Intern. Airport, 's nachts gesloten),
niet op Zaventem, niet op... enz.
We wensen MK Airlines met hun nieuwe "G"-registratie straks een
vlugge verhuis naar "Good Old England", goed voor hen, goed
voor het milieu, en goed voor... onze nachtrust.
Well done chaps!
G-MKAA is de ex 9G-MKQ, een lawaaierige B-747-2S4F(SCD)
met QC=68 (TO)! Foto: zie...
Families start lawsuit:
A
multimillion-dollar lawsuit has been launched against MK Airlines (1) (2).
"The families also allege the company deliberately registered
the plane in Ghana to avoid the stricter regulations of the United
Kingdom, Canada and the United States on maximum on-duty times for
airline crews".
"profits over people".
Read...
MK Airlines in the Times:
What is illegal in Britain can be done
in Africa!
The Times, nov-20-04: "The
drive to provide cheap produce for the nation’s dinner tables has resulted
in an airline with one of the world’s worst safety records flying
in and out of busy British airports",
read...
Latest MK Airlines safety inspection:
see...
MK Airlines does not meet
ICAO standards?
According
to the U.S. Government (FAA),
the country of Ghana can not guaranty that Ghaneese registered aircraft (1)
comply with minimal ICAO
(International Civil Aviation
Organisation) safety standards. Consequently MK Airlines' Ghana-registered airplanes(2)
have a very doubtful safety status! Furthermore, results of a recent inspection of MK
Airlines by the British Authorities stay hidden for the greater
public (3).
All this is very worrying as Mk
Airlines has indeed a very poor safety record. MK moved from Manston Airport (private) to Ostend Airport
(public)
for the sake of a few dollars more. This at the expense of Belgian
taxpayers and causing unnecessary transport and environmental damage (4).
WILOO wants MK Airlines out of Ostend!
WILOO strongly rejects the continued jeopardising of public
safety. (5).
WILOO advises City Council in MK deal
On
Saturday 21st of January '06 the Ostend City Council has to
acknowledge the "memorandum of understanding" (1)
between MK Airlines and mayor Jean Vandecasteele (2).
Wiloo advises councilors to vote 'no' regarding item 9 on the agenda.
Letter to the councilors. Read... (Dutch)
|