Start contact links rondrit Economie&Werk

 

 

 

Leve de Oorlog...

Na oorlog komt (soms) wederopbouw. Dat is goed voor de transportsector. Hier pikt de  Oostendse luchthaven graag een graantje van mee! Volgens luchthavenmanager Gino Vanspauwen rinkelt zijn kassa.

De oorlog zorgt, als we de redenering van deze grandioze bestuurdereconoom volgen en 'en passant'  alle ethiek aan de kant zetten, voor stijgende inkomsten uit landingsrechten en voor de verkoop van kerosine!

interview met Vanspauwen

Dat de streekseconomie daar niets aan heeft en de omwonenden het nachtlawaai en de stank door de strot krijgen... daar ligt de luchthavendirecteur blijkbaar niet van wakker!

Volgens dezelfde brave man moeten we zelfs blij zijn dat we iets van ons belastingsgeld terugverdienen via de transporten van het Amerikaans leger!!!

Te gek voor woorden!!!

Stop de luchthaven in reconversie, dan moet er in de eerste plaats niet jaarlijks 7.500.000 € overheidsgeld opgehoest worden!

 

 

Yuppie talk:  lees...

 

Als reactie  ontvingen we een brief van de heer Gino Vanspauwen, directeur luchthaven Oostende lees...

 

De heer en Vanspauwen start proces tegen Wiloo, stay tuned!

 

Vrachtcijfers Ostend-Bruges Airport 2003

 

(17-jan-2004)

De Oostendse luchthaven heeft een goede beurt gemaakt in 2003. Zo klonk het alom in de media. Het aantal passagiers klom van 103.375 naar 150.529. Dat is te danken aan de komst van Ryanair die echter op 14 januari weer het hazenpad koos en Oostende al even snel verliet als het er gekomen was! Maar, zegt het luchthavenmanagement, dat is slechts tijdelijk. Er blijft hoop voor Ryanair’s terugkeer.

Ook de vrachtcijfers klinken goed: van 57.131 naar 78.066 ton. Dat is te danken aan de Amerikaanse transitvluchten voor de Golfregio. Maar, zegt het luchthavenmanagement, de heropbouw van Irak zal wel nog een hele tijd duren en daar zal de luchthaven nog van kunnen profiteren. Inmiddels lijken de Amerikaanse vrachtvluchten sinds Kerstmis wel uitgeweken naar andere luchthavens.

                                                        2002                   2003

Eigen vracht

54.801

54.078

Amerikaanse transitvracht

  2.330

23.988

Totale vracht

57.131

78.066


Zonder de Amerikaanse transitvracht bedroeg de tonnage in 2003 slechts 54.078 ton tegenover 54.801 ton in 2002. Men is dus geen stap vooruit wat betreft de door eigen personeel verhandelde vracht.

Amerikaanse transitvluchten niet in aanmerking genomen, bedraagt het aantal vrachtbewegingen 2.554 in 2003 tegenover 3.346 in 2001 en 4.788 in het topjaar 1999.

                                                

  1999    2001 2003

Vracht

107.984

88.778

54.078

Bewegingen

4.788

3.346

2.554

Gemiddelde per beweging

22,55

26,53

21,17


Het gemiddelde aantal ton per beweging viel terug van 26,53 ton in 2001 naar 21,17 ton in 2003. De sterke daling is het gevolg van een terugval van DC10 vluchten (330
à 192) en van Boeing 747 vluchten (222 à 72) en het grotere aandeel van de kleine Antonov-12 propellertoestellen (402 à 552). Terloops bedraagt het aandeel van lawaaierige en roet uitstotende vliegtuigen (An-12, DC8 en B707) nog steeds 40% van het totaal aantal vluchten!

 

 

'Economics' and 'Added Value' according to Vanspauwen

 

 

 

 

 

 

WILOO lust deze pap niet!

 

 

 

 

 

 

 

MEER over vracht:

 

-nachtvluchten voor een prikje!  lees...

-Pers ontdekt de eufemismen van Bossuyt! lees...  lees...

-vrachtverkeer november 2003 lees…

-vrachtverkeer oktober 2003 lees...

-vrachtverkeer september 2003 lees...

-Vrachtcijfers gemanipuleerd!

Persbericht 23 sept 2003 lees

Brief aan Minister Bossuyt lees

Antwoord Bossuyt: in vertoef