Leve de
Oorlog...
Na oorlog komt (soms) wederopbouw. Dat is goed voor de transportsector. Hier pikt de Oostendse
luchthaven graag een graantje van mee! Volgens luchthavenmanager
Gino Vanspauwen rinkelt zijn kassa.
De oorlog
zorgt, als we de redenering van deze grandioze bestuurdereconoom volgen en
'en passant' alle ethiek aan de kant zetten, voor stijgende
inkomsten uit landingsrechten en voor de verkoop van kerosine!
interview
met Vanspauwen
Dat de streekseconomie daar niets aan heeft
en de omwonenden het nachtlawaai en de stank door de strot krijgen... daar
ligt de luchthavendirecteur blijkbaar niet van wakker!
Volgens dezelfde brave man moeten
we zelfs blij zijn dat we iets van ons belastingsgeld terugverdienen via de
transporten van het Amerikaans leger!!!
Te gek voor woorden!!!
Stop de luchthaven in
reconversie, dan moet er in de eerste
plaats niet jaarlijks 7.500.000 € overheidsgeld opgehoest
worden!
Yuppie talk:
lees...
Als reactie ontvingen
we een brief van de heer Gino Vanspauwen, directeur
luchthaven Oostende
lees...
De heer
en Vanspauwen start proces tegen Wiloo, stay
tuned!
|
Vrachtcijfers Ostend-Bruges Airport 2003
(17-jan-2004)
De
Oostendse luchthaven heeft een goede beurt gemaakt in 2003. Zo klonk het
alom in de media. Het aantal passagiers klom van 103.375 naar 150.529. Dat
is te danken aan de komst van Ryanair die echter op 14 januari weer het
hazenpad koos en Oostende al even snel verliet als het er gekomen was!
Maar, zegt het luchthavenmanagement, dat is slechts tijdelijk. Er blijft
hoop voor Ryanair’s terugkeer.
Ook de
vrachtcijfers klinken goed: van 57.131 naar 78.066 ton. Dat is te danken
aan de Amerikaanse transitvluchten voor de Golfregio. Maar, zegt het
luchthavenmanagement, de heropbouw van Irak zal wel nog een hele tijd
duren en daar zal de luchthaven nog van kunnen profiteren. Inmiddels
lijken de Amerikaanse vrachtvluchten sinds Kerstmis wel uitgeweken naar
andere luchthavens.
2002
2003
Eigen
vracht |
54.801 |
54.078 |
Amerikaanse transitvracht |
2.330 |
23.988 |
Totale
vracht |
57.131 |
78.066 |
Zonder de Amerikaanse transitvracht bedroeg de tonnage in 2003 slechts
54.078 ton tegenover 54.801 ton in 2002. Men is dus geen stap vooruit wat
betreft de door eigen personeel verhandelde vracht.
Amerikaanse transitvluchten niet in aanmerking genomen, bedraagt het
aantal vrachtbewegingen 2.554 in 2003 tegenover 3.346 in 2001 en 4.788 in
het topjaar 1999.
|
1999 |
2001 |
2003 |
Vracht |
107.984 |
88.778 |
54.078 |
Bewegingen |
4.788 |
3.346 |
2.554 |
Gemiddelde per beweging |
22,55 |
26,53 |
21,17 |
Het gemiddelde aantal ton per beweging viel terug van 26,53 ton in 2001
naar 21,17 ton in 2003. De sterke daling is het gevolg van een terugval
van DC10 vluchten (330
à
192) en van Boeing 747 vluchten (222
à
72) en het grotere aandeel van de kleine Antonov-12 propellertoestellen
(402 à
552). Terloops bedraagt het aandeel van lawaaierige en roet uitstotende
vliegtuigen (An-12, DC8 en B707) nog steeds 40% van het totaal aantal
vluchten!
|
'Economics' and 'Added Value'
according to Vanspauwen

WILOO
lust deze pap niet!
MEER over vracht:
-nachtvluchten
voor een prikje!
lees...
-Pers ontdekt de eufemismen
van Bossuyt!
lees...
lees...
-vrachtverkeer november 2003
lees…
-vrachtverkeer oktober 2003
lees...
-vrachtverkeer
september 2003
lees...
-Vrachtcijfers
gemanipuleerd!
Persbericht 23 sept 2003
lees
Brief aan Minister Bossuyt lees
Antwoord Bossuyt:
in
vertoef
|