Omwonenden worden gehoord!

Mensen die bezwaar aantekenden tegen de nieuwe
milieuvergunningsaanvraag van de Oostendse luchthaven (zo'n 400
burgers) worden gehoord op de volgende provinciale
milieuvergunningscommissie! Om praktische redenen worden slechts een
drietal vertegenwoordigers toegelaten op de vergadering van 16 juli
2004. Ze krijgen m.a.w. slechts een paar dagen tijd om eea te
organiseren. Dit is ongehoord! Wiloo zal ondanks de verlofperiode en
de korte termijn toch haar beste beentje voorzetten! Wilt u er ook
bij zijn of heeft u nog belangrijke informatie die we moeten
meenemen... bel ons dan vlug op het telefoonr.: 0474-803462.
U
kunt de brief hier lezen...
Aviation growth 'risk to planet'

Het almaar toenemende luchtverkeer is een van de
grootste milieuproblemen van deze tijd en is
een serieuze bedreiging voor het klimaat. Dat blijkt uit een
wetenschappelijk onderzoek door Britten en Zweden. De voorbije 20 jaar
is het luchtverkeer verdrievoudigd in aantal kilometer. Dat komt
overeen met 300 miljoen ton aan broeikasgassen. Bovendien zijn
gassen die in de hogere luchtlagen
vrijkomen nog eens een grotere bedreiging voor het milieu.
Bekijk de BBC
website en
film... , een pleidooi voor:
-
minder vliegen en meer sporen
-
een btw op tickets
-
een kerosinetaks
- een
stop op nachtvluchten,
- een stop op de uitstoot van
toxische gassen rond luchthavens!

Het rapport vindt u
hier...
Juni
een nieuwe rampmaand
De
luchthaven beleefde weer eens een rampzalige maand. Met een totaal van
97 vrachtvluchten bedraagt de daling voor de voorbije maand 16% t.o.v.
juni vorig jaar. De vraag naar nut en noodzaak van
een Oostendse luchthaven wordt steeds acuter! Een café zonder bier...
een vrachtluchthaven zonder vracht... voor wie of voor wat moet
die, met grote kost, 's nachts openblijven? Heeft de Vlaamse
Regering dan zoveel geld om over de balk te gooien? Onze cijfers voor
de maand juni
lees…
Raversijde is
besluiteloosheid beu
De
inwoners van Oud Raversijde (ten zuiden van de rode lijn) verblijven
in de grootste onzekerheid over hun eigendommen. De waarde van de
huizen is onzeker en een
bouwvergunningsaanvraag krijgt steevast een negatief
advies van de gemachtigde ambtenaar van de Provinciale Dienst voor
Stedenbouw en Ruimtelijke Ordening. Voor april 2004 beloofde
Oostends
schepen Bronders een infoavond! Die is er niet gekomen! Het wordt
een traditie in Oostende! De Vlaamse overheid, uitbater van de
luchthaven, is bevoegd voor het terrein maar neemt geen beslissing!
Zoals zo velen op Raversijde is Marc Casier de onzekerheid beu.
Hij schreef een open brief en startte een petitieactie, indien dit
niet helpt staat volgens hem de pers klaar. WILOO steunt alle
Raversijdenaars. De politiek maakt weer eens geen keuzes maar is
dan telkens verbaasd over 'zwarte zondagen'! Waar zou dat door komen?
U kunt de petitie hier
lezen...
WILOO gaat internationaal
samenwerken

Zoals eerder aangekondigd (1)
heeft WILOO, na goedkeuring op onze laatste algemene vergadering en
via zijn partnerorganisatie
CleanOstend, een samenwerkingsakkoord gesloten met een aantal
NGO's en internationale organisaties die zich bezig houden met het
traceren van illegale wapenhandel. Eind deze maand is er een eerste
conferentie in Utrecht waarop wij aanwezig zullen zijn,
lees...
Onzin
van nachtvluchten
Volgens
luchthavenmanager Gino Vanspauwen zijn nachtvluchten een
absolute noodzaak om de luchthaven van Oostende leefbaar te houden.
Met de nieuwe vergunningsaanvraag wil hij het huidig aantal
bewegingen met grote vliegtuigen 8x groter maken.
Voor toestellen kleiner dan 6 ton wil hij geen enkele beperking! Hij
wil in feite toestemming krijgen om 20 jaar lang de Oostendenaars elke
nacht ten minste 20 keer wakker te maken. Te gek voor woorden.
De nachtvluchten van de eerste 5 maanden van 2004, uitgevoerd door
vrachtvliegtuigen, tonen overduidelijk aan dat de
vermeende prioritaire noodzaak
voor nachtvluchten complete nonsens is!
lees…
Rechtszaak WILOO
<=> Vlaams Gewest!
Op donderdag 10 juni om 14.30 uur vond de
WILOO-rechtszaak tegen het Vlaams Gewest plaats in de 1ste kamer van
het Hof van Beroep te Gent. Een WILOO-delegatie was er bij. Uit de
pleidooien van zowel WILOO-raadsman Johan Verstraeten als de advokaat
van de tegenpartij is gebleken dat door de luchthaven van Oostende
inderdaad inbreuken zijn gepleegd op de milieuvergunning. Dit werd als
dusdanig door de rechters genoteerd. De uitspraak volgt op 9
september 2004
Atlantic Airlines: de pest uit Coventry
Woensdag 9 juni was het weer zo ver. De hele dag lang
werden de omwonenden van de luchthaven gestructureerd getreiterd door
oefenvluchten van 'Ad Hoc' (sic) Cargo Services
maatschappij Atlantic
Airlines. Lawaai (96 dBA) en stank uit hun ouwe 'Lockkeed
Electra'
vliegbak, werden over de woonwijken gesproeid. Dit betekende
uiteraard een hele boel herrie voor jongeren die moeten blokken en een
pest voor wie even van zijn tuin wou genieten. WILOO is 'not amused',
we beraden ons dan ook over nieuwe acties tegen deze aanslag op ons
leefmilieu.
Bekijk onze geluidsmeting...
Atlantic
Noiseline
Stadsbestuur vernietigend voor O-B Airport!
Het schepencollege van Oostende pakte vernietigend uit
met haar advies i.v.m. de milieuvergunningsaanvraag van de luchthaven.
De bal ligt nu in het kamp van de W-Vl. Deputatie. Vers uit De
Standaard
lees...
Ostend-Bruges Airport: tankstation voor Irak
Is Kafka geland te Oostende? Het
verkeer op de Oostendse luchthaven was tijdens de maand mei vooral
gekenmerkt door het overwicht van tankbeurten door Evergreen.
Die maatschappij bevoorraadt de Amerikaanse troepen in Irak,
zonder ook maar één pallet te laden of te lossen in Oostende,
lees...
Has
Kafka really landed in Ostend-Absurdistan Airport?
Traffic on Ostend-Bruges Airport, during the month of
May, was characterized by a majority of fuel and pit stops
by the American Army supplier Evergreen. Not loading or unloading
one pallet, they are top of the (night) movements,
read... (in Dutch)
Onze rechtszaak in beroep werd uitgesteld
De zitting van het hof van beroep te Gent is nu
voorzien op donderdag 10 juni 2004 om 14u30 op de 1e kamer.
Zie ook Wiloo stapt naar de rechter,
lees...
Ostend Environmental Council
says no to night flights!
Last Tuesday the council advised
to ban all night flights at Ostend-Bruges Airport. They also
advised to install a monitoring network for air and soil pollution.
The advise was given as part of the procedure to obtain a new 20 year
environmental license for the airport. In the Newspapers
read... (in Dutch)
ILS baan 08 NIET in
dienst
Blijkbaar was het recente bezoek van
minister Bossuyt aan de Oostendse luchthaven enkel een
verkiezingsstunt, en is het nieuwe landingsysteem nog bijlange niet
operationeel!. Onze excuses voor de verkeerde informatie. Wiloo
heeft tegenwoordig een fulltime job om de desinformatie van de
overheden te volgen! Ook in het weekblad 'De Zeewacht' van afgelopen
vrijdag was het weer een grote verwarring. Indien we deze krant mogen
geloven dan criminaliseert schepen Mirroir onze vereniging en maakt
hij een potje van vluchten en bewegingen. Wiloo plant daarom zvm een
bezoek aan de schepen, dit ter verduidelijking!
ILS baan 08 lost
niets op!
Met veel poeha werd gisteren
het nieuwe ILS landingssysteem in dienst genomen. Het naderen vanuit
zee werd jarenlang door lokale politici op demagogische
wijze aangekondigd als 'de' mirakeloplossing! voor geluidshinder.
Met dit zeer dure systeem wordt de overlast slechts een klein
beetje verplaatst. De wind is namelijk bepalende factor.
Middelkerke krijgt straks iets meer landende vliegtuigen boven
zijn dak en Oostende krijgt meer geluidsbrakende vliegtuigen
tijdens het remmen. Reeds in 1999 wisten de verantwoordelijken,
via een MER (Milieuffectrapport), dat het ILS op baan 08 weinig nut
had!
lees... Toch heeft
men dit zeer dure apparaat laten plaatsten,
als zoethoudertje voor de omwonenden.
Waarop wacht de overheid om
opstijgende vliegtuigen, die geen peperduur ILS-systeem
nodig hebben, strengere geluidsbesparende procedures op te leggen?
Zoiets kost niets! Dat men dit nog steeds niet heeft
gedaan betekent wel meer koren op de molen van onze advocaat.
In de pers:
lees...
Luchthaven Oostende opnieuw
in overtreding
Uit cijfers van van het labo
akoestiek van de Katholieke Universiteit Leuven blijkt dat
Ostend-Bruges Airport in het jaar 2003 weer in overtreding was
met de huidige milieuvergunning! Net als in 2001 was er een toename
van het aantal potentieel sterk gehinderden. In eerste aanleg
verklaarde de Brugse rechter zich onbevoegd bij het rechtsgeding dat
WILOO in 2002 opstartte! De nieuwe feiten zijn echter koren op de
molen van onze advocaat die de zaak in beroep behandelt te Gent
op 7 juni 2004. Stay Tuned! Zie ook Wiloo stapt naar de
rechter,
lees...
Olievoorraden sneller uitgeput dan gedacht!

Volgens ASP0 raakt
de fossiele brandstof veel sneller op dan sommigen voorspellen.
Dit geeft enorme consequenties! Moeten wij als Vlamingen en
Oostendenaars niet veel meer aandringen op stoppen met investeren in
een energieverslindende vrachtluchthaven en aandringen op
reconversie? Is onze regio niet uitermate geschikt voor duurzame
energieopwekking. Geef ons uw mening!
Interview met de Iraanse oliespecialist Ali Samsam
Bakhtiari op de VRT
radio1 van vrijdag 28 mei 04:
luister...
VPRO tv over de voorrraden en over de kansen voor een
geheel
nieuwe industrie... bekijk:
1 en
2
Kerosineprijs:
0,23 €/liter
prijsevolutie
Stad Oostende
organiseert GEEN infoavond
Onvoorstelbaar maar waar! Met betrekking tot de aanvraag van de
luchthaven tot het bekomen van een 20 jarige milieuvergunning, heeft
het stadsbestuur van Oostende een bocht van 180° gemaakt. Op 4
mei j.l. stuurden ze nog een fax naar de Stad Middelkerke dat er een
infoavond gepland werd (zie lager). Op 6 mei (na een interne ruzie?)
besliste het schepencollege net het omgekeerde! Wiloo is woest en
stuurt een info-flash naar de omwonenden. Zo'n 10.000 Oostendenaars
krijgen die vanaf morgen in de bus. U kunt hem ook hier
lezen...
Moet
WILOO een alternatieve infoavond organiseren? Heeft U ideetjes, op- of
aanmerkingen, commentaar, wensen enz... reageer snel en vul een
formulier in: klik hier...!
Wat vraagt de luchthaven!
lees...
Een 65-tal leden op onze Alg. Vergadering
Ondanks de relatieve kalmte op de luchthaven waren zo'n 5 pct van onze
leden en sympathisanten aanwezig op onze jongste algemene vergadering.
Gastsprekers Nelly Maes en Eric Grietens hadden heel wat interessante
informatie meegebracht! De resultaten van de enquête zullen zo vlug
mogelijk opgestuurd worden. Ondertussen lopen stortingen van het
lidgeld als een trein zonder dat we daar veel moeite voor doen!
De
foto's:
panel,
Nelly Maes,
Eric Grietens
Ostend Airport 'as it really
is'
A
quick glance at the
publicity folder, recently presented by the General Manager Mr
Vanspauwen, suggests
that Ostend Airport is an
oasis without any neighbours! We have modified this narrow-minded
view to give you an impression of the airport 'as
it really is'. A strict ban on night flights and a firm limit
on emissions (noise and fumes) is the only safeguard for the health of
people residing in Ostend and Middelkerke. Living, working, studying,
shopping etc... as close to the runways
(a few hundred meters!) is to
close for comfort!
An expansion of airport
traffic will be the mother of all action for
a better environment! Join Wiloo and say no to Absurdistan in
Flanders!
Stad Oostende
organiseert infoavond
De
procedure tot het bekomen van een definitieve milieuvergunning
voor de Oostendse luchthaven is gestart! Het Oostends stadsbestuur
organiseert hierover een infoavond. Deze nieuwe vergunning zal gelden
voor een periode van 20 jaar! Het is dan ook heel belangrijk
dat Oostendenaars zich bewust zijn van de grote gevaren van een heuse
autostrade boven hun hoofd!
lees...
Vrachtplatform kant
Torhoutsesteenweg...
De Vlaamse
regering gaat verder met investeren in het nieuwe vrachtplatform aan
de kant Stene! Daar moet ooit 'de' vrachtafdeling van de Oostendse
luchthaven komen met alles er op en er aan! Nu nog zo dood als een
pier, straks met proefdraaiende en taxiënde vliegtuigen,
snerpende apu's (auxilary power units), bijkomend vrachtverkeer op de
steenweg en dit alles op 500 meter van de idyllische woonwijk
'Stene-Dorp'. Om doodziek van te worden, letterlijk en figuurlijk!
Ons persbericht 'wachtpostje van één
miljoen' lees... Alle
geplande werken
lees... Budget ostend
airport 2004
bekijk...
Na Mariakerke wordt straks
ook Stene (Zilverlaan, Stuiverstraat Conterdam) bij het in
gebruik nemen van het nieuwe platform een kerosinewijk van
Oostende. Bekijk de
kaart... In de pers
lees...
Over vracht, vernieuwing... april 2004
De lang geleden aangekondigde zwaluwen bleken weer
eens dode mussen. Voor onze evaluatie van de activiteiten op 'Ostend
Airport' tijdens de maand april 2004
lees...
Arbitraire
toelatingvoorwaarden op O.A.
Indien
we Vlaams minister van mobiliteit Gilbert Bossuyt moeten geloven
voldeed slechts één firma niet aan de voorwaarden om op de Oostendse
luchthaven handelsactiviteiten te mogen uitoefenen. Dat blijkt uit een
antwoord op een schriftelijk vraag in het Vlaams Parlement
lees.. Wiloo volgt alle maatschappijen tot in de kleinste fiscale
details en vraagt, niet helemaal overtuigd, verder onderzoek!
lees...
Wordt de Luchthaven een E.V.A.?
(2)
Uit een parlementaire
vraag van 16 maart 2004, naar aanleiding van een bericht op deze
website, blijkt dat de luchthavendirectie op 12-feb-04 onwaarheden
vertelde tijdens een interview op Kanaal Z. Volgens minister
Bossuyt waren de uitlatingen van luchthavenmanager
Vanspauwen enkel voorbarig! Feit is dat de kijkers van Kanaal Z slecht
werden geïnformeerd!
Zie ook ons
algemeen archief
Evaluatie
luchtvrachtverkeer maart 2004
Het
aandeel van luchtvervuilende en lawaaierige vliegtuigen blijft in
maart ongewijzigd hoog. Voor het eerste kwartaal van het lopend jaar
werd 77% van de vrachtvluchten uitgevoerd door Afrikaanse toestellen
en 21% door Oostblok-vliegtuigen:
lees...
Air Memphis niet langer
gewenst in België!
Nu hun laatste vrachtvliegtuig
B-707 gecrasht is, treedt het Bestuur der Luchtvaart stoer
op en schorst de trafiekrechten. Dit is bijna hilarisch en deze
maatregelen lijken erg op een 'Steve Stunt' truk, gratis vijgen na
Pasen!
VRT radio1, nieuws 6
apr '04 om 13:00 uur
luister...
Actuele situatie toestellen Air
Memphis bekijk...
WILOO krijgt over de hele lijn
gelijk... na tien jaar!
Dir.
Gen. Luchtvaart
onbetrouwbaar!
WILOO heeft
ernstige bedenkingen over de integriteit en
betrouwbaarheid van het Directoraat Generaal
der Luchtvaart
lees...
Air Memphis B-707 crasht in
Cairo! Oostende ontsnapt opnieuw aan een ramp!
Het toestel, met registratie SU-AVZ,
vloog sinds begin dit jaar 29 keer op Oostende. Air Memphis,
met een zeer bedenkelijke veiligheidsreputatie, werd jarenlang
gebannen in Engeland en onlangs ook in Frankrijk. De Belgische
regering neemt haar verantwoordelijkheid niet op! Niet de veiligheid
van de omwonenden maar 'postjes en show' is blijkbaar hun prioriteit!
Wiloo stuurt nog maar eens een
persnota: lees...
Air Memphis op onze website:
lees... ,
lees...
Onze SU-AVZ geluidsopname van
7 feb 2004,
kijk en luister...
WILOO in actie tegen de nachtvluchten

Storm en regen konden ons niet
deren. Ter gelegenheid van de ministeriele top te Raversijde dit
weekend voerde WILOO actie voor een 'KYOTO' kerosinetaks en
voor een gezonde leefomgeving! Economie ten dienste van de mens. Meer
hoeft dat niet te zijn, lees...
en bekijk onze foto's
Onze actie in de
pers...
WILOO vraagt onderhoud met
Bert Anciaux
Naar
aanleiding van de veiligheid van bepaalde maatschappijen zijn er wat
misverstanden ontstaan. Wiloo wil graag een en ander
verduidelijken op het kabinet van de minister!
- initiële brief WILOO aan Bert
Aciaux lees...
- antwoord Minister
lees...
- 2de brief WILOO:
verzoek tot ontmoeting lees...
Nachtvluchten peperduur
De jaarlijkse
ziektekosten verbonden aan de nachtvluchten te Oostende bedragen
waarschijnlijk zo'n 6 miljoen euro.
Gezondheid is ons kostbaarste bezit en in feite niet in geld uit te
drukken. Het wordt in Oostende opgeofferd voor een virtueel economisch
nut: lees...
Lees het rapport van prof
Annemans

Ongevallenlijst weer iets langer
IL-76, op bezoek in september vorig jaar,
crasht:
lees…
Vrachtverkeer januari & februari 2004
Het
grootste aantal vluchten was op rekening van Egypt Air en Ethiopian
Airlines lees…
China, Avicon en Taag
In
Het Laatste Nieuws van 2 februari vroegen nieuwe verklaringen van de
Oostendse luchthavenmanager terug de nodige aandacht
lees...
Eigen volk...

OO-VLO een Fokker F-27 van de
VLM (Vlaamse
Luchtvaart Maatschappij) oefent uren boven
woonwijken, scholen enz... Als of er nergens luchthavens zonder
omwonenden bestaan.
Foei VLM!
bekijk onze geluidsmeting
Groenen starten petitie tegen
nachtvluchten

Wij kunnen dit enkel maar steunen...
u kunt hier
tekenen

Ostend Airport blijft een
enorme tijdbom
Weinig Oostendenaars beseffen het
gevaar. WILOO blijft echter wakker, onze onrust over de komende
vergunning bereikt nu ook de Zeewacht van 27 februari lees...
Het artikel is wel verwarrend met betrekking tot onze gevolgde
juridische procedures en maakt ook een potje van nachtvluchten
en bewegingen!.
Wordt de
Oostendse Luchthaven een E.V.A.?
Volgens luchthavenmanger G.
Vanspauwen is het een feit,
zie...
Volgens de Vlaamse overheid is nog
niets beslist
lees...
Of worden de omwonenden van de
luchthaven gewoon alweer misleid?
Onze jongste Wiloo Flash is
uit
Vele duizenden Oostendenaars
ontvangen binnenkort onze nieuwe Flash, u kunt hem echter ook
hier lezen...
Yuppietalk mag
blijven

Yuppietalk, onze veelzeggende pagina over
het functioneren van de nieuwe C.E.O. (chief executive officer)
op Ostend Airport, mag blijven staan. Er is geen reden voor een
hoogdringende behandeling oordeelde de rechter in kortgeding op 5
februari. Goed nieuws voor WILOO!
Bij het lezen van 'yuppietalk'
kan men enkel concluderen dat de Luchthavendirecteur niet goed
weet voor welk soort bedrijf (publiek of privaat) hij werkt. Last van
transfunctionaliteit?
6
Miljoen euro voor een nutteloze taxibaan!
In een artikel van De Standaard (3O
januari '04) kondigt minister Bossuyt een investering aan van 6
miljoen euro in nieuw luchthavenbeton! Dat is goed voor het milieu
zegt luchthavendirecteur G. Vanspauwen zonder blozen! Hij 'vergeet'
dan wel dat de uitlaatgassen van de taxiënde vliegtuigen straks
stukken dichter
bij de woonwijk 'Nieuwe Koers' geblazen worden!
Wiloo denkt dat dit niets met
ecologie of met operationele noodzaak te maken heeft, maar alles met
het
niet in orde
zijn van Ostend Airport met bepaalde ICAO voorschriften
lees...
De betonboeren daarentegen...
Oefenenvluchten boven woonwijken!
Op 29 januari 2004 was het weer zo
ver. Mensen van de Oostendse Oostrand kregen tussen 17:00 en
19:30 uur bijna
om de vijf minuten een DC10 of Boeing 747 te verwerken!
Een gratis "after work" stress pakket
uit de heksenketel van Ostend-Airport.
Oefenen boven woonwijken, scholen
enz... is onverantwoord. Kijkt en luistert u zelf naar de "training-flights
noise recording" van het Wiloo soundteam:
de film...
Meer
charters vanuit Oostende
Jan Callens, de
directeur van de GOM West-Vlaanderen (Gewestelijke
Ontwikkelingsmaatschappij), pleit
alvast ervoor.
Luchthavendirecteur Gino Vanspauwen wil de verhuis "jawohl"
verplichten!
lees...
HeavyLift in de kijker

Volgens zeer betrouwbare bron staat HaevyLift
als broker in voor de chartervluchten van Johnsons Air.
Lees…
Johnsons Air, nieuwkomer op de
luchthaven
Nog
maar pas lekte uit, dat Ostend Airport’s Ducor World Airlines
betrokken was bij wapenleveringen aan Charles Taylor’s Liberia en zich
daarna failliet liet verklaren, of daar vestigt zich reeds op de
luchthaven een plaatsvervanger: het Ghanese Johnsons Air
neemt meteen de wapenfakkel over!
Lees…
Wiloo stuurt een brief aan
Minister Anciaux
Naar aanleiding van de onlangs
gelekte zwarte lijsten van verbannen vliegtuigen in Het Verenigd
Koninkrijk en Zwitserland stuurt wiloo nogmaals een brief aan de voor
de veiligheid verantwoordelijke minister,
lees...
Onze vorige brief
lees...
EU zet er nu toch vaart achter?
lees...
(27 jan '04)
Silk Way op zwarte lijst in
Zwitserland
Zwitserland heeft op 14 januari een lijst
met verbannen vliegtuigen gepubliceerd.
Daarbij hoort een toestel van Silk
Way Airlines, op onze luchthaven alom bekend.
Lees...
Vrachtcijfers dienstjaar
2003
Het
aantal ton vracht, verhandeld door het eigen personeel van de
luchthaven, bedroeg 54.078 ton voor 2003 tegenover 54.801 ton voor
2002.
Lees…
Foto van de dag
Na zes maanden roesten op de Oostendse luchthaven en
een aantal mislukte startpogingen, ging flight ACE300F op zondag 11
januari dan toch de lucht in!. En dit zonder brokken, nu hopen
dat het weer geen noodlanding werd... we zijn benieuwd.
ACE300F takes off... meer info volgt.
Even Lachen
Wiloo als fundamentalistische
leugenaars en het stadsbestuur (?) als malloten! In De
Zeewacht van 8 januari weer een staaltje van topjournalistiek! Wij
lagen helemaal plat. Kijkt u even zelf,
lees...
Flash Airlines was vliegende
schroothoop!
(De Morgen dd 6-jan-04)
lees... en het
Nederlands
Dagblad
Flash airlines
werkt samen met...
Air Memphis, een maatschappij met een even bedenkelijke reputatie.
Air Memphis
vliegt bijna dagelijks boven Oostendse scholen, woonwijken,
shoppingcentra enz...
Wiloo
slaakt met de moed der wanhoop voor de honderdste keer een noodkreet
via een van haar medewerkers,
lees de
e-mail... en een persnota...
Flash in de internationale
pers
lees... en de BBC
lees...
Waarom doet niemand hier wat aan?
Waarom luidt het steeds: 'de papieren zijn in orde' en is het
niet 'Safety First' maar (het zeer
minuscule) 'economy first'? Moeten er ook in Oostende
eerst
doden vallen?
Antwoord Johan Vande Lanotte: in
vertoef
Antwoord Bert Anciaux: in vertoef
Antwoord Inspectie: in vertoef
Nieuws uit
Frankrijk
lees...
ACS Antonov-12 !
De
bijzonder grillige loopbaan van een 35 jaar oud vliegtuig:
lees...
Air memphis back in town
(update)
Sinds 23 oktober maakt Air Memphis onze hemels weer
onveilig.
lees…
Onze ongevallenlijst werd
bijgewerkt lees...
Vernieuwing op de luchthaven
Nieuwe plannen,
nieuwe impulsen om van onze luchthaven een volwaardige luchthaven te
maken, …dat hebben we al jaren mogen aanhoren van overheid en
management. Het resultaat:
lees…
Ducor Airlines en illegale wapentrafiek
Onlangs kwam Ducor World Airlines van ex-Zaïrees Duane
Egli weer in het nieuws voor het overvliegen van wapens naar Liberia,
waar een VN-wapenembargo geldt:
lees…
Air Memphis back in town!
Sinds 23 oktober maakt Air Memphis onze hemels weer
onveilig.
lees…
Virgin
Express
is...
de subsidies
zat!
lees
ACS leaves Ostend..
onze verwachtingen zijn niet uitgekomen, in het
tegendeel, nog nooit zagen we zoveel zwarte rook... binnenkort
een uitgebreide (film) reportage over deze hardnekkige AN-12
superstinkbak... bewijs deze
foto. Enkel
wasknijpers en wat tape ontbreken in de cockpit van deze
bak!
Veiligheid, wetgeving, regels
een vodje papier voor de overheid? lees en kijk
meer...
Oude bakken
A never ending story!
Hoe vaak hebben dit nu al
aangeklaagd? uit Het Laatste Nieuws van 15 september 2003
lees...
Onze jongste
WILOO FLASH
lees...
De Boeing van Jean-Pierre Bemba.
Er was begin augustus weer heel wat tedoen om een oude Boeing 707, die
sinds begin van het jaar stond te verkommeren op de luchthaven. Het is
een uitstekende gelegenheid om eens een korte analyse te maken
van onze vaststellingen op de luchthaven over de laatste tijd:
een
analyse (16-aug-2003)
Zie ook onze
ongevallenlijst
en
aansluitend: WILOO brief aan
verantwoordelijke minister(s) m.b.t tot de veiligheid de omwonenden
O.A. lees...
WILOO stapt naar de rechter
persbericht woensdag 26 februari
klik...
De TriStar
N822DE
van Ducor Airlines
(alias Duane Egli)
Op
vrijdagnamidag 31 januari 2003
steeg
een wel heel bijzonder vliegtuig op met vluchtnummer N822DE een
volledig verhaal op komst... stoute tongen beweren dat het aan het
corroderen was!!
lees...
Anti Oorlogs Commité
Voert aktie op luchthaven Oostende lees...
WILOO reageert op luchthavenakkoord
Dinsdag 28 januari 03 lees onze
persnota
-WTV-FOCUS
WILOO stuurt brief naar minister
Dua
I.v.m overtredingen van de milieuvergunning luchthaven
Oostende
meer...
zie
ook HLN
noodlanding TL-ADJ
doet heel wat stof opwaaien:in de krant 'De Morgen' meer...
 |